19 Mayıs 2013 Pazar

Banka otomatik ödemesi nedeniyle gerçekleşen mükerrer fatura ödemelerinin iadesi

2000-2006 yılları arasında kurumum Akbank ile anlaşmalı olduğundan dolayı kredi kullanırken veya başka bir sebepten dolayı Akbank'ı tercih ediyordum. Bundan yaklaşık 8 yıl önce telefon faturasının otomatik ödeme talimatı vermişim. Daha sonra GSM operatörünü değiştirince fatura çıkmamış. Ancak GSM operatörünü değiştirirken borcu yoktur yazısı almama rağmen yaklaşık 40 TL daha bir borcumun olduğunu geçen yıl İzmir'deki bir hukuk bürosu tarafıma iletti. Borcumu ödemesem icra takibi başlatılacağı bildirilmesi üzerine parayı ödedim. Aralık 2012 ayında GSM hattımı tekrar Avea operatörüne taşıdığımda otomatik ödeme talimatı ne hikmetse tekrar işleme konulup Akbank tarafından faturalarım otomatik olarak ödenmeye başlamış. Aynı faturaları ben de Ziraat Bankası internet bankacılığını kullanarak ödemiştim. Ne banka bunun farkına varmış, ne de GSM operatörü. GSM operatörü tarafıma herhangi bir ikazda bulunmadı. Nitekim Akbank'ta hesabım  Ocak 2013  itibari ile eksi bakiyeye düşmüş. Mart 2013 ayında da ekside olmasına rağmen ve benim telefon faturamın tutarını ödemeye devam etmiş. Nihayetinde Mayıs ayı içerisinde banka tarafından hesabımın eksiye düştüğünü ve ödeme yapmam gerektiği bildiren SMS aldım. Bankaya gittiğim de ne öğreneyim! Bana banka da kayıtlı bulunan adresime de 2 defa banka tarafından ihtarname çekilmiş. Beyefendiler bunun parasını da istiyorlar. bütün ödemeleri yaptım. Bu saatten sonra kimleri nasıl şikayet edeceğim? Bu hususta yardımınızı rica ediyorum. Bir yol gösterirseniz sevinirim.

Coşkun Evli


Bankalara cep telefonu faturaları için otomatik ödeme talimatı verilirken telefon numarası ile operatör bilgisi de verilir. Siz numaranızı taşıdığınızda GSM operatör ismi değiştiği için otomatik ödemeler durmuştur. Ancak otomatik ödeme emrini kaldırmadığınız için tekrar eski operatörünüze dönünce daha önceden tanımlı otomatik ödeme emri devreye girmiş. Akbank'taki hesabınızda bakiye bulunmamasına rağmen ödeme yapılabilmesi "ek hesap" ya da "artı para" gibi isimlerle adlandırılan, hesabınızda para olmasa bile para çekebileceğiniz ya da ödemelerini yapabileceğiniz kredi hesabınızdan kaynaklanıyor. Otomatik ödeme talimatını kaldırmadığınız ya da talep etmediğiniz için banka haklı durumda.

Ancak hak talep edebileceğiniz iki durum var. Bunlardan birincisi numaranızı taşırken borcu yok kağıdı almama rağmen 40 TL daha borç çıktı ve ödedim diyorsunuz. Bu tutarsızlığı hakem heyetine taşıyabilirsiniz. İkincisi bir fatura iki defa ödendi ise bunlardan biri mükerrer ödeme kabul edilir ve tarafınıza iade edilir. Bunun için GSM operatörünüze başvurmalısınız. Müşteri hizmetlerini arayarak durumu açıklayın ve mükerrer ödemelerin iadesini talep edin ya da sonraki dönem faturalarınızdan tutarın mahsup edilmesini talep edin. Ancak iade edilmesi daha sağlıklı olabilir. Olumlu cevap alamazsanız BTK'ya şikayet edeceğinizi iletin ve durum değişmez ise şikayet edin.

Bu konudaki tüm şikayetlerinizi BTK üzerinden yapabilirsiniz.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Tüketici Online Şikayet Formu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder