28 Ocak 2012 Cumartesi

Konut kredisinde yeniden yapılandırmaya yargıdan emsal karar

Ankara 7. Tüketici Mahkemesi, faiz oranları düşünce bankadan aldığı konut kredisini yeniden yapılandırmak için başvuran kişiden “erken ödeme ücreti” ve “ödeme planı değişikliği” adı altında para alınmasını haksız buldu.

Bankadan aylık faizi 1.28'den konut kredisi alan bir kişi, faiz oranları düşünce borcunu yeniden yapılandırmak için bankaya başvurdu. Banka, borçludan, yeniden yapılandırma karşılığında, ''yüzde 2 erken ödeme ücreti'' ile birlikte, ''ödeme planı değişikliği'' adı altında bin 930 lira tahsil etti.


Borçlu, ''haksız alınan bu paranın iadesi'' için Ankara Tüketici Sorunları İl Hakem Heyetine müracaat etti, ancak heyet talebi Ağustos 2010'da reddetti.

Ankara 7. Tüketici Mahkemesi, faiz oranları düşünce, bankadan aldığı konut kredisini yeniden yapılandırmak için başvuran kişiden ''erken ödeme ücreti'' ve ''ödeme planı değişikliği'' adı altında para alınmasını haksız buldu.

Karar, Yargıtay tarafından da onandı.

İlgili Haberler:

Tüketici Mahkemesi: Yeniden yapılandırma ücreti alınamaz

Konut kredisinde yeniden yapılandırma ücretini mahkeme iptal etti

6 yorum:

  1. emsal kararın esas numarası nedir dilekçeme eklemek istiyorum yardım edin lütfen

    YanıtlaSil
  2. Dilekçe örneğini nerden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
  3. Konut kredisinde yeniden yapılandırmayla ilgili dilekçe örneğini bulamadım bahsettıgınız sayfada da yok maalesef yardımcı olurmusunuz yada burada paylaşabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  4. tüketici köşesine saygılar çalışmalarında başarılar dilerim.sayfadan istifade ediyorum,teşekkür ederim.aynı konu ile ilgili bankaya dilekce yazdım dilekcem ulaşınca telefonla arandım bu ücreti şöyle yada böyle alırsanız,yapılandırmadan önceki idemi planına döndürülürsünüz denildi,böyle bir hakları varmıdır,böyle saçma bir yasa varmıdır yoksa bize göz dağımı verildi... şu an müracatın cevabını bekliyorum yazı olumsuz gelirseki kuşkusuz öyle olacak mahkemeye konuyu taşıyacam saygılarımla...b.akgül

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    2009 Nisan ayında konut kredisi kullanmıştım. Bu krediyi 2010 Ocak ayında (düşen faiz oranından yararlanmak için) yeniden yapılandırmıştım. Bu yapılandırma nedeniyle bende de yüklü bir ücret kesilmişti. Kesilen bu ücret için Emsal kararları örnek göstermek ve yargıya gitmek için geç kalıp kalmadığımı öğrenmek istiyorum. Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi
    Karar Tarihi: 15.12.2011
    Esas No: 2011/9823
    Karar No: 2011/19204

    Yerel Mahkeme
    Ankara 7. Tüketici Mahkemesi
    Karar Tarihi: 14.04.2011
    Esas No: 2010/858
    Karar No:2011/309

    YanıtlaSil