9 Nisan 2014 Çarşamba

Superonline şikayeti

Merhaba, size Superonline firması hakkında bir şikayet bildirmek istiyorum. Açıkçası bir şikayetten öte şirketin insanları mağdur ederek kolay yoldan para kazanmak adına geliştirdiği bir yöntem olduğunu da düşünüyorum. Detaylarına geçmeden önce gazetelerin eskiden olan tüketici köşelerinin artık eskisi gibi işlevsel olmadığını gördüm. İnternet üzerinden herhangi bir gazeteye şikayet bildirmek üzere Google'da arama yapın opsiyonların ne kadar az olduğunu göreceksiniz. Sizin bu konulardaki hassasiyetinizi bildiğimden ve açıkçası tüketici köşelerinin darlığından ötürü size yazma gereği duydum. Yer verebilirseniz sevinirim zira tek mağdurun ben olmadığımı biliyorum.

2013 Ağustos ayında adres değişikliğinden ötürü ve taşındığım yerde Superonline fiberoptik internet hizmeti olmadığından 2 yıllık sözleşmem dolmadan üyeliğimi sonlandırdım. Türk Telekom ile Superonline anlaşması gereği bildiğim kadarı ile birbirlerinin bölgelerinde aynı hizmeti vermiyorlar zira Superonline sözleşme süresi dolmadan üyelikten çıktığım için ceza ödememem adına Türk Telekom'dan oturduğum adreste hizmet verdiklerine dair belge istedi. Bu belgeyi mail ile gönderdim ve herhangi bir ceza ödemeden üyelikten çıktım ve herhangi bir borcum olmadığı tarafıma bildirildi. Ancak üstünden geçen 7 ay sonunda geçen gün adresime Superonline talebiyle bir icra tebligatı geldi. Tebligatı yapan hukuk bürosunu aradığımda 280 TL dolayında bir fatura olduğu ve faizler artı avukat masrafları ile beraber 530 TL ödemeyi bir hafta içerisinde yapmam istendi. Üstelik avukat bürosu faturanın içeriğini bilmiyordu.




Telefonda azarlanarak Superonline müşteri hizmetlerini aramam istendi. Superonline'ı aradığımda ise gene faturanın içeriğini bilmediklerini ancak teslim edilmemiş modem sebebiyle olabileceği söylendi. Doğru olabilirdi çünkü sözleşmede sözleşme süresi sonunda belirtilen yer ve zamanda modem teslim edilir yazıyordu ancak sözleşme bitiminde o kadar görüşmemize ve mailleşmemize rağmen bana modemin teslimatı ile ilgili herhangi bir yönlendirme yapmamışlardı ve modem hala bende duruyordu. Neyse ki birkaç arama sonrasında call centerdan olayın aslını öğrendim. Modemin iadesi ile ilgili talep 3 yıldır kullanmadığım ve kapalı olan hattıma sms olarak gönderilmişti!

Düşünebiliyor musunuz telefonda görüşüyoruz, mail atıyorum, gönderdiğim belgede yeni adresim var, mail adresim var ama Superonline, kullanmadığım ve kapalı olan hattıma SMS atıyor ve günah bizden gitti diyerek beni icraya veriyor. Suçlu ise telefonumu sistemlerinde güncelletmediğim (?) için ben oluyorum. Oysa ki bu imkansız, ev telefonu kullanmıyorum ve tüm iletişimimi yeni hatımdan yapıyorum. Superonline gibi belki de milyon tane üyesi olan dijital altyapısı çok çok iyi olması gereken bir şirket sisteminde nasıl olur da tek iletişim bilgisi olarak yıllardır kullanmadığım telefon hattını kullanır, nasıl olur da mail adresim olmaz ve nasıl olur da borç bilgisini sadece bir SMS ile yapar? Bu SMS'in ulaşmadığı, hattın kapalı olduğu iletisi düşmüyor mu? İleti düşünce dur bir arayalım denmiyor mu? Kullandığım hat Turkcell hattı,  isteseler bir telefonla öğrenirler, bu adamın başka bir numarası var mı kontrol edelim denmiyor mu? Yeni adresim ellerinde var, dur bir posta gönderelim denmiyor mu? Ama işte hukuk bürosunun da icraya itirazım üzerine beni azarlarken kullandığı sözler işbirliğini ortaya seriyor. "Superonline binlerce üyesini bilgilendiremez, binlerce davamız var ve hiçbirini kaybetmedik" Bu onlar için bir rant kapısı. 150 TL'lik modemden 530 TL para almak ve hukuk bürosu ile kırışmak. İcraya itirazım sonrası hukuk bürosunu arayıp modem bende gelin şu işi tatlıya bağlayalım dediğimde azarlanmam, telefonun yüzüme kapatılması, sanki adam öldürmüşüm gibi tehdit ederek dava açacağız denmesi bundan.

Eren Özalmete

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder