24 Mart 2014 Pazartesi

Doğuş Oto Şikayeti

Aracım 2012 model Volkswagen Golf7 2012 model Highline dır. Aracım 2013 yılı şubat ayı trafiğe çıkışlıdır. Aracımı trafiğe ilk çıkış tarihinden 1 hafta sonra bir galeriden satın aldım. Aldığımda araç  40 km de idi. Aracımla daha 800 km de iken , saat 7:30 civarı, İstanbul – Ankara yönünde Anadolu Otoyolunda seyahat ederken birden hararet arttı ne olduğunu anlamaya çalışırken araç bilgisayarı uyarı verdi ve aracı durdurdum.   Doğuş Oto yol yardımını aradım ve nöbetçi servis elemanının yönlendirmesi ile aracın motor soğutma suyu haznesinin boş olduğunu gördüm. Servis elemanı aracın yürütülmemesi gerektiğini ve servise götürülmesini söyledi. Sonra aracımı doğuş oto yol yardımının gönderdiği çekici ile Doğuş oto Ankara Etimesgut servisine bıraktık. Ertesi gün servisten beni aradılar ve aracımın hazır olduğunu söylediler. Aracımı almaya gittiğimde aracımla ilgilenen servis elemanına aracımdaki sıkıntının ne olduğunu sordum. Aldığım cevap ise aracımın soğutma suyu haznesinin hortumunun yerinden çıktığını, fabrikada adı geçen hortumun kelepçesinin iyi sıkılmamış olduğunu söyledi. Bende bu nasıl bir hata motoru yakabilir yada zarar verebilirdim dedim. O da haklısınız ama kontrol ettik herhangi bir sıkıntı yok dedi. Bunun üzerine aracımı teslim aldım. Bu arızayla ilgili servis dokümanı elimde mevcut ancak yanımda olmadığı için e-posta ekine koyamadım.


Geçen  hafta olan sıkıntımdan bahsedeyim. Aracımı 06/01/2014 tarihinde randevulaşarak Ankara Çankaya Doğuş Oto servisine ilk bakım için gönderdim. Aracım servisten çıktığında 18454 km de idi.(ilgili evrak ekte mevcut.) 10/01/2014 tarihinde aracımla Bolu- İstanbul yönünde yine otoyolda ilerlerken aracımdan garip bir ses geldi ve aracı sarstı. Bir şey ezmiş olabileceğimi düşünüp sağa sola baktım ama bir şey yoktu. Sonra arabadan bir ses geldiğini fark ettim ve radyoyu kapayarak aracı dinlemeye başladım. Araçta bir sürtme sesi vardı ve ne olduğunu anlamaya çalışırken  araç birden gaz kesti ve otoyolun ortasında yavaşlamaya başladı. Hemen arabayı emniyet şeridine çektim. Araç bilgisayarında şanzıman arızası yazıyordu. Doğuş oto yol yardımı aradım ve nöbetçi servis elemanı arabayı yürütmememi söyledi. Aracı yine doğuş oto yol yardımının gönderdiği çekici ile Adapazarı Volkswagen yetkili bayii OTOKUR a bıraktım. Ertesi gün servisi aradığımda aracın şanzımanından gelen sesi videoya kaydedip Doğuş Oto ya gönderdiklerini ve onların yönlendirmesiyle işlem yapacaklarını söylediler. Sonraki günlerde tekrardan OTOKUR dan arandım ve Doğuş Oto dan haber geldiğini ve şanzımanın yenisi ile değiştirileceğini söylediler. Değişecek parçanın fiyatı ise 13370 tl.( ekte servis teslim fişinde yazıyor tutar.) Aracın neden böyle bir arıza yaptığını ısrarla sormama rağmen açıklama yapmadılar. Sadece parçanın yenisi ile değiştirildiğini ve sıkıntının giderildiğini söylediler. Sonrasında beni Doğuş otodan aradılar. Ben kendilerine, aracımın değişen 13370 tl parçasından dolayı değer kaybettiğini, sıfır km aldığım aracın daha 20000 km yapmadan beni yolda bıraktığını , araçlarının ayıplı olduğunu geri almalarını yada yenisi ile değiştirilmesini talep ettim. Kendileri ise araç değişiminin olmayacağını ve bana yaşadığım sıkıntıdan dolayı bir sonraki bakımın ücretsiz yapılacağını (500 tl tutarında) söylediler. Ben ise kabul etmedim, sıkıntı yaşamamak için seçtiğim markanın yüksek ücret ödeyerek aldığım sıfır aracının beni iki kere yolda bırakmasının kabul edilemez olduğunu , aracın hatalı olduğunu ve değişim talebimin olduğunu söyledim. Onlarda istersem aracı tamir eden servisle görüşeceklerini yeni bir araç fiyatı ve benim aracımı geri almaları için  yardımcı olacaklarını, hediye edilen bakımın ücretinin de aradaki farktan düşürüleceğini söylediler.  Aracımı dün almaya gittim. Oradaki müşteri temsilcisinin yönlendirmesi ile bana yardımcı olması için yanıma verdiği servis elemanı ile yakındaki bir DOD bayii ne götürdük. Yapılan ekspertiz sonucu aracıma 65000 tl teklif ettiler. OTOKUR da benim arabamın aynısının yenisini 88500 tl ye verceklerini aradaki farktanda sadece 500 tl hediye bakımı düşecebileceklerini belirttiler. Bu ise benim için büyük bir fark olduğu için kabul etmedim ve haklarımı hukuki yollardan arayacağımı belirterek oradan ayrıldım.

Yaptığım araştırmayla kanunda şöyle bir madde olduğunu öğrendim. (…Dış muayene ile tespit edilemeyen ve malın kullanımı ile birlikte zaman içerisinde ortaya çıkan veya çok detaylı teknik inceleme sonucu anlaşılabilen ayıplar, gizli ayıp sayılır. Daha uzun bir süre için sorumluluk üstlenilmemiş ise ayıplı maldan sorumluluk ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren 2 yıllık zaman aşımına tabidir. Ancak satılan malın ayıbı satıcının ağır kusuru veya hilesi ile gizlenmişse satıcı zaman aşımı süresinden yararlanamaz. (4077 s.K.m.4/4). Ürün birden fazla parçadan ibaret ise, ayıplı parçanın yokluğu, diğer parçaların kullanımını etkiliyorsa, ayıbın tüm ürünü kapsadığı kabul edilir.

Malın ayıplı olması durumunda tüketici bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız yenisi ile değiştirilmesini veya ayıp oranında bedelde indirim yapılmasını ya da ücretsiz olarak onarım isteme hakkına sahiptir. Burada seçim hakkı tüketiciye ait olup, tüketiciyi seçim yaptığı talebi değiştirmeye zorlamak yasal olarak mümkün değildir. (4077 s.K.m.4/II). )

Ben bu maddeye göre aracımın yenisi ile değişimini Doğuş Oto dan talep ettim aksi takdirde mahkemeye vereceğimi söyledim. Onlarda bana 10 günde değişecek dedikleri şanzımanı  2 gün içerisinde teslim ettiler. Sonradan öğrendim ki ben aracımı teslim almakla  ücretsiz onarım seçeneğini seçmiş olmuşum. Yani kandırıldım. Sizden istediğim bu durumu köşenizde paylaşarak benimle aynı durumda kalan tüketicileri bilinçlendirmek.

Selim ŞAHİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder