12 Şubat 2014 Çarşamba

Telefon ve internet abonelik iptalinde fatura sürprizi olmayacak


Telefon ve internet aboneliklerinin iptalinde işletmeciler, son faturayı tüm bedeller dahil olacak şekilde düzenleyecek ve sonrasında tüketiciye borca ilişkin yeni fatura çıkaramayacak, alacak talebinde bulunamayacak.

Telefon ve internet aboneliklerinin iptalinde işletmeciler, son faturayı tüm bedeller dahil olacak şekilde düzenleyecek ve sonrasında tüketiciye borca ilişkin yeni fatura çıkaramayacak, alacak talebinde bulunamayacak. BTK, 'Borç ve Alacak Bilgilerinin Sorgulanmasına ve Son Faturalara ilişkin Usul ve Esaslar' hakkındaki düzenleme taslağını, internet sitesinde kamuoyu görüşüne sundu. Taslak, telefon ve internet aboneliklerinin fesih ve iptali sonrasında aboneye gönderilen faturalar ile borç ve alacaklara ilişkin abonelerin bilgilendirilmesi konusunda işletmecilerin yükümlülüklerini belirliyor.



BELGELERİ DE VERİLECEK

Taslağın mevcut haliyle yürürlüğe girmesi halinde, işletmeciler, tüketicilere, internet sayfaları üzerinden borç ve alacak bilgilerini sadece kimlik bilgilerini kullanarak, kolay ve basit bir yöntemle öğrenebilme imkanı sağlayacak. Borç ve alacak bilgilerinin öğrenilmesi sonrasında, tüketicinin talebi üzerine durumunu gösteren bir belge verilecek.

200 binin üzerinde abonesi olan işletmeciler, tüketicilere e-devlet üzerinden, yasal takipte olanlar dahil tüm borç ve alacak bilgilerini öğrenebilme imkanı sunacak. İşletmeciler borç ve alacak bilgilerini en güncel şekilde tutacak ve işlem kayıtlarını 4 yıl süreyle muhafaza edecek.

Bütün bedeller dahil

Taslağa göre, işletmeciler, son faturayı gecikme faizi ve diğer işletilecek bedeller dahil olacak şekilde tek seferde düzenleyecek. Tüketicilere gönderilen son faturada, faturanın son kez gönderildiğine dair ibareye yer verilecek ve sonrasında borca ilişkin yeni fatura çıkarılamayacak, alacak talebinde bulunulamayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder