4 Aralık 2013 Çarşamba

Azami tamir süresi aşılırsa nasıl hak aranır?

Size bir konu hakkında bilgi sahibi olmak için yazıyorum, umarım yardımcı olursunuz. İzmir'de oturuyorum. Japon İletişim isminde Avea yetkili bayisinden 05.10.2013 tarihinde 24 ay taahhütlü iPhone 5 cihaz aldım. 2 gün sonra kamerasının çalışmadığını fark edince, aldığım yere götürdüm. Onlar da servise götürmeniz gerek deyip, beni yetkili servise yönlendirdiler. İsmi Teleservice olan bu yetkili servise telefonumu 08.10.2013 tarihinde götürüp, teslim ettim. Servis formunu aldım.

Aradan o kadar zaman geçmesine rağmen telefon gelmedi. Arayıp, soruyorum. "Cihaz yurt dışından geldiği için belirli bir tarih veremiyoruz." diyorlar. "Yasal süre olan 20 iş gününü geçti" diyorum. "Haklısınız ama cihaz bekliyoruz" diyor başka bir şey demiyorlar.

Ben de bugün İzmir Urla'da Tüketici Hakem Sorunları Heyeti'ne dilekçemi verdim. "Taahhütlü aldığım için taahhütün iptalini ve ödediğim taksitin iade edilmesini istiyorum." dedim ve isleme koydular. Şu an için 105 lira tutarında bir taksit ödedim. Şimdi tüketici hakem heyeti 2013 yılı için 1.169,00 TL gibi bir rakamın üstünde cihazlar için kesin karar veremiyormuş. Benim fatura bedeli 2.000 TL. Yalnız taahhütle aldığım için şuan 105 TL ödedim. Hakem heyetinin bu durumda vereceği karar kesin hüküm niteliğinde mi olur? Ben hakem heyeti kararından sonra ne yapmalıyım? Servis şirketi Teleservice'e mi yoksa telefonu aldığım yer Japon iletişime mi gideceğim? İzleyeceğim yol nedir?

Yardımcı olursanız, sevinirim. Şimdiden sağ olun böyle bir site oluşturduğunuz için.

Cihan Çelik

Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik gereğince; tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tamiri için gereken azami sürenin aşılması halinde, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesini veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.



Azami tamir süresi olan 20 iş günü belirlenirken, iş günü ''Ulusal, resmi ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günleri'' olarak tanımlanmıştır. O halde azami tamir süresi aşıldığına göre sizin bedel iade hakkınız doğar ki; bu hakkı resmi olarak talep etmelisiniz. Bu talebinizi e-mail yoluyla ya da taahhütlü mektup yoluyla yetkili servise, yetkili satıcıya ve doğrudan Avea'ya iletebilirsiniz. Buradan alacağınız cevabı bekleyebilirsiniz. Ancak olumlu döneceklerini pek beklemiyoruz. Bu nedenle doğrudan tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz. Satıcı, bayii, imalatçı ya da üretici zincirleme olarak sorumlu olduğuna göre şikayetinize Japon İletişim Avea bayiisini ve Avea'nın kendisini konu etmelisiniz. Hangi yetkili servis bu zaman aşımına neden olduysa, o servisi de şikayetinizde dile getirmelisiniz. Telefonu aldığınız yerden verilen taahhütname, fatura, fiş gibi belgeleri ve yetkili servis tarafından verilen teslim alma fişini de şikayetinize ekleyiniz. Sizin de bahsettiğiniz gibi tüketici sorunları hakem heyetlerinin parasal bir üst sınırı vardır. Ancak buralardan çıkan kararlar tüketici mahkemelerine taşındığında kuvvetli delil niteliğindedir. İşinizi kolaylaştırır.

Bu blog tamamen amatör olarak oluşturulmuştur. Bu blogun yöneticisi bir hukukçu ya da tüketici derneği mensubu değildir. Bu nedenle sizleri mevcut yasalar çerçevesinde bilgilendirmeye çalışıyoruz. Siz her türlü sorunu Alo 175 Tüketici Hattı'nı arayarak bilgi alabileceğinizi de unutmayın. Geçmiş olsun diliyor, şikayetiniz ile ilgili gelişmeleri bizimle paylaşmanızı rica ediyoruz.

1 yorum:

  1. Merhabalar ben izmirde ikamet etmekteyim avea dan htc one aldim alali yaklasik 8 veya 9 ay oldu 03/06/2014 tarihinde telefonumu kvk servisine verdim sikayetim ise yazilim guncellemesinden sonra zil sesinde kisilma oldu bugunun tarihi 27/06/2014 tur internet bakiyorum cihazinizda degisecek parca oldugu icin uretici firmadan gelmesi bekleniyor diyo kvk musteri hizmetleriyle gorustum suan itibariyle parca degisimi icin parca gelcektir diyolar 20 is gunu doldugunu soyledim parca degisimlerinde 30 is gunu gecerlidir diyo boyle birsey olabilirmi internet okudugum kadariyla yilbasi 1 mayis resmi tatil dini bayramlar haric pazar gunleri haric geriye kalan gunler is gunune girmekteymis yani buna cumartesi gunleride dahilmis yani ozaman haftalik calisma is gunu 6 gundur lutfen bana bu konuda yardimci olurmusunuz ne yapmam lazim tuketici haklarina nasil basvuru yapabilirim bir ucret oducekmiyim oduceksem neden benim cebimden cikiyo yada daha sonra vermis oldugum ucreti geri veriliyomu kazanmam dahilinde

    YanıtlaSil