9 Mayıs 2013 Perşembe

Diyarbakır Başarı Elektronik Teknik Servis Şikayeti

16.04.2011 tarihli fatura ile GT-S marka SAMSUNG cep telefonu aldım. Aldığımdan beri cihazın tuşlarında arıza vardır. Telefonu Diyarbakır’da bulunan Başarı Teknik Servisine 3 kez götürdüm. Her seferinde tamir edildi deyip verdiler. 4.kez cihazım bozulduğunda bana "Telefonunuz tozlanmış bu nedenle tuş takımı çalışmıyor" deyip, temizledikten sonra geri verdiler. Ancak, kısa bir süre sonra tozlanmanın söz konusu olmadığı, cihazın yine aynı şekilde arızalı olduğunu anladım. Zaten, telefonun tozlanacak bir şekilde kullanılması söz konusu değildir. Çünkü devlet memuru olarak çalıştığım için çoğu zaman cebime bile koymadan masanın üzerinde muhafaza etmekteyim. Çocuğumla telefonu gönderdiğimizde almak istememişler, daha sonra çocuk ısrar edince almışlar. Fakat yine "Tozlu ortamda kullanılmış olduğundan, garanti kapsamında değildir, isterseniz ücret karşılığı yapabiliriz." deyip iade etmeye çalıştılar.

Konu Samsung Müşteri temsilciliğine iletilmesine rağmen herhangi bir sonuç alınmamıştır. Başarı Teknik Servis A.Ş. Genel Müdürlüğünün e- mail adresine konuyu ilettim. Bir kaç gün sonra bana gönderilen e-mailde, "Cihazınızın servisimizde yapılan detaylı kontrolleri sonucunda değişim koşulları incelenmiş ancak uygun olmadığı" iletilmiştir.

Yukarıda belirttiğim gibi, ben bir devlet memuruyum. Nasıl olur da bu cihaz tozlanmadan dolayı arıza yapar? Daha önceki üç kez nasıl aynı arızadan dolayı servise götürdüm. İşin maddi boyutu bir yana sanki yalan söylüyormuşum muamelesi gördüm. Diyarbakır’daki servisin bilgilerinin hatalı  hatta kasıtlı olabileceği kimsenin aklına gelmemiş.  Ya da 2 yıl içerisinde  4.kez aynı arızadan dolayı sisteme işlemeleri halinde yeni telefon ile değiştirmek zorunda olduklarından bana oyun oynuyorlardır.

Cihazımın garanti süresinin bitimine az bir süre kala kasıtlı bir şekilde mağdur edildim. Zira cep telefonlarının Garanti şartlarından 11.maddede belirtildiği gibi, "Ürünün; teslim tarihinden itibaren garanti süresi içinde kalmak kaydıyla iki yıl içeresinde, Aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması, tamiri için gereken azami sürenin aşılması, Yetkili servisin düzenleyeceği rapor ile arızanın tamir olamayacağının, maldan yararlanamamanın süreklilik kazanmasının, belirlenmesi durumlarında, Servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmemesi durumlarında ücretsiz olarak değiştirme işlemi yapılacaktır" denilmektedir.

Sizce bu cihazın değiştirilmesi yasal bir hak değil midir? Telefonun faturası, hatta kutusu, servise teslim ettiğime dair makbuz ve yaptığım yazışmalar (elektronik postalar) elimde mevcuttur. Konu hakkında değerli zamanınızı ayırırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür eder iyi günler dilerim.

Erdal KAPLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder