9 Mayıs 2013 Perşembe

Blackberry ve KVK Şikayeti


Merhaba, bir sıkıntımı sizinle paylaşmak isterim.

Bir çok noktada Blackberry ile yaşadığım sorunu anlatmaya çalıştım, sonra bir baktım ki Türkiye'de temsilcisi olmayan bu marka hakkında herkesin şikayeti var. Uzun zamandır maddi sıkıntı yaşayan bu firmanın neden bu hale geldiğine demek ki üzülmemek lazımmış.

1 ay önce bir Turkcell bayinden Blackberry Z10 cihazı aldım, sanırım 1.860 TL ödedim, aldığım bayi sim kartımı takıp cihazı çalıştırıp teslim etti. ( Uzun zamandır bir iPhone kullanıcısı olarak niye böyle bir şey yaptığımı inanın ben bile bilmiyorum)

2 hafta sonra sabah uyandığımda cihazın ekranında sim kart yok uyarısı aldım, cihazın içinde sim kartım olduğu halde kart okunamıyordu, cihazı aldıgım bayi ye gittim cihazı kontrol ettiler, başka kartlar taktılar cihazda sorun var, yetkili bayi KVK teslim etmemi söylediler, gidip cihazımı teslim ettim. 2 gün sonra cihazımın sim kart yuvasını kırdığım için ( sim kart yuvası nerede onu bile bilmediğim) garantili cihazımın 150 TL talep ettiler. Önce itiraz ettim, başka servise götürürüm dedim, ama Blackberry Türkiye'de sadece KVK tarafından tamir edildiğini söylediler. İçim el vermeyerek tamam 150 tl kabül dedim, amacım cihazı yaptırıp biran önce kullanmaktı, Kvk bir gün sonra cihaz bedeline ilave olarak 1.810,33 TL daha talep ediyoruz dediler, çünkü bu cihazlar türkiyede onarılamıyormuş, arıza durumunda cihaz ücretinden daha fazlasını isteyip tamir yerine yenisini al diyorlarmış... ( Adana KVK yetkilisinin ifadesi )
Blackberry Türkiye'ye şikayet edeceğim sizi dedim, güldüler, çünkü öyle bir yer de yokmuş! Şimdi bir kullanıcı olarak ne yapmam gerek? Bir kucak dolu para verdiğim cihazı bir köşe atıp unutmalı mıyım? Ya da derdimi nereye anlatıp çözüm bulmalıyım?

Dijital ortamda araştırma yaptığımda, benim gibi yüzlerce mağdur olduğunu gördüm. Gerek KVK, gerekse Blackberry cihazlarından. "Ülkemizde insanlarını kandırmak bu kadar kolay mı?" diye sormak isterim.

Saygılarımla,

Mehmet Fatih ÖZMÜSLÜMAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder