18 Aralık 2012 Salı

Acer notebook şikayeti

Garanti kapsamındaki Acer notebookta oluşan sorunlar nedeniyle 4 defa servise gönderilen ürünün sorunları giderilememiş ve "Artık garanti süreniz doldu, ücretli onarım isterseniz onarım yapabiliriz" demişler. Tüketiciyi ciddiye almayan Acer firmasını kınıyoruz. Burak Bey'in şikayetini paylaşıyor ve elindeki belgeleri şikayet dilekçesine ekleyerek, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurmasını öneriyoruz. Ürün değeri 1161,67 TL'nin üzerinde ise doğrudan Tüketici Mahkemesi'ne de başvurabilirsiniz. Ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumunda tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.




Acer As 4820 tg-433g32mnks model numaralı ürünümde ekranda ölü piksel, gölgelenme, aşırı ısınma ve kulaklık jack girişinde oluşan problemler nedeniyle Acer yetkili servisini arayarak ürünün tamirini için 21/09/2012 tarihinde 444 2237 nolu müşteri numaranızdan size ulaştım. Ancak ürünün satın aldığım tarih ile üretim tarihleri farklı olduğu için satıcı firmadan onaylı bir fatura örneğini 24/09/2012 tarihinde mail adresine göndererek ürünümün garantisini güncelledim. 24/09/2012 tarihinde ürün ile ilgili TS 412359 nolu arıza kayıt numarası ile arıza kaydı oluşturdum ve UPS Kargo ürünü evimden 26/09/2012 tarihinde alarak 28/09/2012 tarihinde ürünü yetkili servisiniz olan SMS infocomma teslim etti ve ürünüm 28/09/2012 - 18/10/2012 tarihleri arasında 21 gün serviste kaldı ve mainboard ve lcd değişti, bios güncellemesi yapıldığına ve testten geçirildiğine dair servis raporu tutularak tarafıma UPS Kargo aracılığıyla 20/10/2012 cumartesi günü teslim edildi. Ancak ürünü açıp kontrol ettiğimde fanının sürekli çalıştığı sadece bilgisayarın şarj kablosunu çıkartıp yeniden başlattıktan sonra fanın çalışmadığını, tekrar şarja bağlasam da yine çalışmadığını gördüm. Ürün hafta sonu teslim edilmesi nedeniyle 22/10/2012 pazartesi günü müşteri hizmetlerini aradım ve şikayetimi belirttim müşteri temsilcisi şikayet kaydı oluşturdu ve bana bu konuyla ilgili bir yetkilinin dönüş yapacağını söyledi. Aradan bir gün geçtikten sonra akşam üzeri bana geri dönüş yapıldı ve şikayetlerimi dile getirdim ve ilgili temsilci ürünümün garantisi ile ilgili bir güncelleme yapılacağını söyledi ve bana geri döneceklerini söyleyerek telefonu kapattı. Bu görüşmeden sonra araya kurban bayramı girdiği için ve bu süreninde resmi tatil olduğu için bayram bitiminde ki ilk iş günü 29/10/2012 tarihinde müşteri hizmetlerini aradım ve bana tekrar dönüleceğini söylediler. Bende size güvenerek tamam dedim ve bekledim ve bana 02/11/2012 tarihinde geri dönüş yapıldı ve ben ailemin yanında misafir olduğum için evde kimseyi bulamayacaklarını söyleyerek ürünü kendim kargoya vermek istediğimi söyledim ve karşımdaki müşteri temsilcisi bana tamam dedi ve ürünümün garantisinin güncellediğini söyledi. Bende bu görüşmeye istinaden ürünümü 03/11/2012 cumartesi günü ups kargo ile gönderdim. Ürünüm sms infocomm tarafından 06/11/2012 tarihinde teslim alındı ve 08/11/2012 tarihinde servi kaydı yapıldı ve 06/11/2012- 15/11/2012 tarihleri arasında 10 gün serviste kaldı. Ürün 15/11/2012 tarihinde ups kargo ile tarafıma gönderildi ve 17/11/2012 tarihinde teslim aldım. Bilgisayarı açıp baktığımda sorunumun giderilmediği ve ürün üzerinde hiç bir işlem yapılmadığını gördüm. 416163m nolu arıza kayıt numarası ile işleme alınan ürünüm "Notebook un faturası gereken sürede gönderilemediği içi cihaz iade edilmiştir." notu ile bana tekrar gönderildi. Bende hafta sonu olduğu için ilk iş günü olan 19/11/2012 tarihinde müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim ve şikayetimi bildirdim müşteri hizmetleri ise bana ürünün garantisinin bittiğini ve ürüne bu nedenle müdahale edilmediğini söyledi. Bende bana verilen direktifler doğrultusunda ürünü gönderdiğimi ve tekrar garantisinin uzatılarak ürünümün tamir edilmesi gerektiğini söyledim. Beni hatta bekleterek yetkili kişilerle görüşüp döneceğini söyledi, bende tamam dedim ve bana geri dönüş yaparak 1638982m nolu arıza kayıt numarasını verdi. Ürünümü kargo şirketi 23/11/2012 de evimden alarak servise iletti. Ürünüm 27/11/2012 tarihinde servise alındı ve 27/11/2012 - 28/11/2012 tarihinde 2 gün serviste kaldı ve "Notebookta arızalı olan anakart değiştirildi. Genel bakım yapıldı test ok." yazılı servis fişi ile bana gönderildi. 30/11/2012 tarihinde eşim ürünü teslim aldı bende iş dönüşü evde ürünü kargo kutusundan çıkardım ve çalıştırdığımda ürünümün tamir edilemediğini, fan probleminin giderilmediği gördüm. Test amaçlı bir kaç program çalıştırdım, biraz internete girdim ancak fan hiç susmuyordu, sürekli yüksek devirde çalışıyordu. Daha sonra bataryası zayıfladı ve bende şarj etmek amacı ile ürünümü şarja taktım. O an gördüm ki notebookum şarj olmuyor bende hemen müşteri hizmetlerini aradım ancak o gün cuma olduğu ve saat 18:00 ı geçtiği için mecburen ilk iş günü olan 03/12/2012 pazartesi gününü beklemek zorunda kaldım. Pazartesi tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve PC82362 numaralı şikayet kaydını oluşturdum ve bana yetkililer tarafından geri dönüş yapılacağını söylediler. Beni iki gün sonra 05/12/2012 tarihinde aradılar bende şikayetlerimi dile getirdim ve arayan kişi bana daha önce iki kez garanti uzatma işleminin yapıldığını ve bu son durumun kimden kaynaklı olduğunun anlaşılması ve durum değerlendirilmesinin yapılması için ürünün tekrar servise gönderilmesi gerektiğini söyledi. Bende bu durumun benden kaynaklanmadığını servis kaynaklı olduğunu ben ürünümü servise göndermeden önce şarj ile ilgili herhangi bir şikayetimin olmadığını bunun servisin yaptığı işlem sonrası oluştuğunu ve ürünümün tamir edilmesini istediğimi söyledim. O da bana bu arızanın servis kaynaklı mı, yoksa kullanıcı kaynaklı mı olduğunun anlaşılması için servis tarafından incelenmesi gerektiğini söyledi. Ben de göndereceğim ancak belirttiğim arızaların benden kaynaklı olmadığını tamamen serviste yapılan işlem sonucu olduğunu tekrar söyledim. Karşı taraf ürünü elden kargo ile yollamamı, ürün kutusuna şarj cihazını da eklememi söyledi bende dediklerini yaparak 06/12/2012 tarihinde ups kargo ile ürünümü gönderdim ve ürünüm 10/12/2012 tarihinde servise teslim edildi. Daha sonra 12/12/2012 tarihinde cep telefonuma “ürününüz kargoya verilmek için hazır” şeklinde bir mesaj geldi bende bu durumdan şüphelendim ürünün incelenmediğine dair ve hemen mesajı alır almaz müşteri hizmetlerini aradım ve bana Çağlar adında bir müşteri temsilcisi cevap verdi. Ben bana neden böyle bir mesaj geldiğini ve ürünümün tamiri onarımı hakkında bilgi almak istediğimi söyledim oda bana “Ürününüzün faturasını göndermediğimi ve bu nedenle ürünün iade edileceğini söyledi”. Ben de neden böyle bir şey yaptıklarını 05/12/2012 tarihinde bir yetkili ile cihazımın durumunu konuştuğumu ve bana inceleme için göndermem gerektiğini ve inceleme sonucunda tutulacak rapor sonucunda hareket edileceğini söylediğini söyledim. Bunun üzerine beni hatta bekletti ve durumun anlattığım gibi olduğunu ve bu durumun düzeltilmesi için servise bilgi vereceğini ürünümün incelenip ona göre gerekenin yapılacağını söyledi ve ben de bu durumda benim bir ilgisizliğim ya da herhangi bir ihmalim olmadığını ürünün bana arızaları giderilmeden ve üzerine ek olarak şarj olmama arızası oluşarak geldiğini ve üzerinde yetkili servisin yapıştırdığı garanti pulunun hala durduğunu ve bu bilgiler ışığında ürünün tamir ve onarımın yapılarak gönderilmesi gerektiğini söyledim. Karşımdaki Çağlar bey ise bu söylediklerimi not olarak düşeceğini ve servise bu bilgiler ışığında bilgilendirme notu ileteceğini söyledi. Ben de kendisine teşekkür edip telefonu kapadım.

Aradan iki gün geçti ve 14/12/2012 tarihinde eşim beni aradı ve bilgisayarın geldiğini söyledi, ben de şaşırarak iyi teslim al dedim. Eve geldikten sonra bilgisayarı incelemek için açtım ve 419536M kayıt numarası ile ürünümün servise alındığına dair olan servis fişini incelemeye başladım. Servis fişin de “Faturası gelmediği için iade edilmiştir” notunu görünce şok oldum ve hemen müşteri hizmetlerini aradım ve tekrar Çağlar bey cevap verdi. Bende geçen gün aradığımı ancak kendisine bahsetmiş olduğum konu hakkında hiçbir şey yapılmadığını söyledim. o da bana beyfendi garantiniz bittiği için bilgisayarınıza hiçbir işlem yapılmamış dedi. Bende madem öyle beni daha önce arayan arkadaşınız neden benden bilgisayarımı istedi neden bana bu konu hakkında bilgi vermedi ve bu ürünü servisiniz neden hiçbir inceleme yapmadan gönderdiğini söyledim. Ben daha önce sizi aradım ve bu durum hakkında bilgi verdim tekrar neden bana aynı şeyleri yaşatıyorsunuz dedim. Oda bana cevaben “Beyefendi sizin ürününüz daha önce 3 defa servise gönderilmiş ve hep garanti uzatılmış.” dedi bende “Evet dedim. Ancak 4 defa gidip gelmesine rağmen hala sorunumun çözülmediğini ve bu problemin acilen çözülmesi gerektiğini söyledim.” O da bana “Beyefendi benim yapabileceğim bir şey yok sizin durumunuz Acer Türkiye servisleri müdürüne kadar gittiğini ve ondan ret cevabı alındığı için bana bu konuda yardım edemeyeceğini ve birde e-mail atamamı söyledi.”. Ben de “Bunu servis müdürünün reddetmesi benim bu haklı olduğum durumda haksız duruma düşmeme sebep olmayacağını ve bu durumun düzeltilmesini ve tekrar şikayet başvurusu oluşturmanızı istiyorum.” dedim.  O da bana “Bu konu hakkında benim ve servisimizin yapacak bir şeyimiz kalmadı ancak isterseniz ücretli onarım için ürününüzü bize tekrar gönderirseniz size yardımcı olabiliriz dedi.”. Ben de “Ücretli onarım istemediğimi ve ürünümün garanti kapsamında tamir edilmesi istedim.” O da bana bu konuda olumsuz yanıt verince teşekkür ettim ve telefonu kapattım. Aynı gün yarım saat sonra tekrar müşteri temsilcisini aradım ve bana başka bir müşteri temsilcisi cevap verdi. Bende bu müşteri temsilcisine durumumu tekrar izah ettim bu durumda mağdur olduğumu, servisiniz işini gereği gibi yapmadığını ve bütün bu olanlara rağmen benim cezalandırıldığımı ve mağdur olduğumu söyledim. 

Mağduriyetimin giderilmesini talep ettim, o da bana diğer arkadaşı gibi sadece ücretli onarıma alabileceklerini Acer Türkiye servis müdürünün bu konu hakkında bilgisi olduğunu söyledi. Bende sizden daha yetkili birisi ile görüşmek istiyorum dedim oda bana bunun mümkün olmadığını ve hiçbir işlem yapamayacağını. Ürünümün garantisinin bittiğini söyledi. Bende ayın beşinde beni arayan arkadaşınız neden bunları söylemedi neden beni mağdur ediyorsunuz dediğimde ise cevaben benim yapabileceğim bir şey yok bütün yetkililerle görüştüğümü ve konuşacak başka yetkili kalmadığını ancak ücretli olarak onarım yapacaklarını söyledi. Ben de, ürünümü servisiniz kullanılamaz hale getirdi birde kendi hatanızı telafi etmek için benden paramı istiyorsunuz dedim. Bu söylediklerinizi bana birde yazılı olarak gönderim dedim. Oda bunu yapamayacağını söyledi. Bende olumlu bir cevap alamayacağımı anlayınca teşekkür ettim ve kapattım.

Üstte belirttiğim gibi Acer Türkiye servisi ve müşteri temsilcileri ile görüşmelerim ve servisin ürünüm ile yapmış olduğu işlemlerin ve görüşmelerin özeti bu şekildedir. Beni Acer Türkiye Yetkili Servisi mağdur etmiş bulunmaktadır ürünümü 24/09/2012 tarihinden itibaren kullanamıyorum. Daha önce belirtmiş olduğum arızalardan sadece ekrandaki ölü piksel ve gölgelenme şikayeti giderildi diğer şikayetlerim ise katlanarak devam etti. Şu anda ürünümün mevcut durumu, ürün şarj olmadığı için açılmıyor. Bu sebeple başka bir problemi var mı yok mu bilemiyorum.

En son görüştüğüm müşteri temsilcisi “Ürününüz sadece ücretli olarak tamir edilebilecek.”  dedi. Ben kesinlikle sebebi olmadığım bir arıza için ücret ödemeyi kabul etmiyorum. Bu konu hakkında Acer Türkiye Servisinden ve Acer Türkiye den talebim ürünüm öncelikle garanti kapsamında tamir edilmesi eğer tamiri mümkün değilse yeni ve sağlam bir ürünle değiştirilmesi eğer buda mümkün değilse ürünümün fatura bedeli üzerinden değerinin tarafıma para iadesi talep ediyorum. Eğer bu taleblerim yerine getirilmez ise 4770 nolu Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre iş ve işlemleri yürüteceğim.

Yukarıdaki metni acer müşteri hizmetlerine de gönderdim ancak hiçbir cevap almadım. Bu konuda sizlerin düşünce ve önerilerinizi bekliyorum.

Burak Ç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder