1 Kasım 2012 Perşembe

Gold Bilgisayar tüketicinin cayma hakkını kullandırmadı


27.07.2012 tarihinde Gold Bilgisayarın internet sitesi üzerinden bir adet LED TV satın aldım. İnternet sitesinde ve gönderilen bilgilendirme e-postasında tutar olarak 1469,02 TL yazmaktaydı ve ben bu tutarı havale yaparak ödedim. Ama kendilerinin bana gönderdiği faturanın üzerinde 1463,62 TL yazmaktaydı. Neden bilmiyorum, yanlışlıkla olduğunu da sanmıyorum. Ama asıl sorum bu 5 TL için değil. Gerçi herkese böyle yapıyorlarsa yüklü bir kar ortaya çıkar o ayrı. Yaşanan tüm olumsuzlukları burada anlatamam. Benim için önemli olan iki olay var.



Televizyon geldikten sonra Samsung yetkili servisini kurulum için aradım. Servis eve geldiğinde Televizyonun Samsung'un Türkiye'deki yetkili distribütörü tarafından ithal edilmediği için kurulum yapamayacaklarını söyledi. Bunun üzerine Gold Bilgisayarı aradım (Kaç telefon ettiğimi ve telefonda ne kadar beklediğimi yazmıyorum bile). En sonunda daha fazla dayanamadım ve "Mesafeli Sözleşmeler Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin" 8. Maddesine göre ve "Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun" ilgili maddeleri gereği 7 günlük süre içerisinde cayma hakkımı kullanmak istediğimi kendilerine telefonla, internet sitelerindeki iletişim formunu kullanarak ve iade taahhütlü bir dilekçe ile bildirdim. Yalnız iadeli taahhütlü mektubum bu 7 günlük süre geçtikten sonra ellerine ulaşmış. Bana ulaşan onay kartın da 10. gün ulaştığı anlaşılıyor. Telefon konuşmasının kayıtlarında hiçbir şekilde koruyacaklarını sanmıyorum. Çünkü internet sitelerindeki iletişim formunda cayma hakkımı kullanmak istediğimi ayrıca belirtmiştim ve orada tarihte görünmekteydi ve ertesi gün baktığımda gönderdiğim mesajın tarihi müdahale ile 7 günlük cayma süresinin dışına çıkarılarak değiştirilmişti. Neyse ki böyle bir şey yapacaklarının düşünerek internet sayfasını çevrimdışı kaydetmiştim.

En sonunda pes ettim her şeye rağmen televizyonu kurdurup kullanmak istedim ve en sonunda kurulum yapacak bir yetkili serviste buldum. Samsung'un yetkili servisi kurulum için herhangi bir ücret almazken gelen servis duvara montaj yapıldığı için 30 TL istedi. Servis personeli tam televizyonu kurmuştu ki ekranda çizik farketti ve hasar raporu tuttu. Bende Gold bilgisayarı yine telefonla arayarak ürünün ayıplı olduğunu ve iade etmek istediğimi bildirdim. Telefondaki bayan müşteri temsilcisi ambalaj açıldıysa ısrarla iade alamayacaklarını söyledi. Bende kendilerine yasa da böyle bir şey olmadığını ve ayıplı ürün için 30 günlük iade süresi olduğunu bildirdim. Ayrıca tüm bunları internet sitelerindeki iletişim formunu doldurarakta bildirdim. Ama yine mesajımın tarihiyle oynayarak ayıplı ürünlere ilişkin 30 günlük iade süresini kapsam dışı bırakmaya çalıştılar. Neyseki bu mesajıda çevrimdışı olarak kaydetmiştim. Ürünü kendilerinin bana verdiği adrese gönderdim. Bir gün sonra kargo şirketi aradı ve alıcının ürünü iade şartlarına uymadığı için teslim almadığını ve bana geri geleceğini söyledi. Bu şekilde bana birde 10,50 TL'lik bir kargo ücreti çıkmış oldu.

En son Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı İstanbul İl Müdürlüğüne gittim. Benim amacım il hakem heyetine başvurmaktı. Ama oradaki yetkililer şirketin denetlenmesine ilişkin şikayetin yeterli olacağını vs. bildirdiler bana. Eğer bir hafta içerisinde sorununuz halledilmezse gelin müracaat edin dediler. Artık oraya gitmemle mi ilgili bilemiyorum 08 Eylül 2012'de hem müşteri hizmetlerinden hem de şirketin avukatı olduğunu söyleyen bir bayan aradı ve benden konuya ilişkin online@gold.com.tr adresine bir e-posta yazmamı istediler ve ücretin iade edileceğini söylediler. Bende öyle yaptım. Ama o zamandan beri ne arayan oldu ne de soran. Tabi daha ambalajından çıkmayan garanti belgesi, kullanma kılavuzunu vs. yazmıyorum. Bunlar pek ispatlayabileceğim konulara değil. Sonuçta bunları sizde yırtmış olabilirsiniz denebilir.



Sormak istediğim:

 1.) Şimdi acaba tüketici mahkemesine mi başvurmam gerekiyor yoksa il hakem heyetine mi? Benim ürünün bedeli 1469,02 TL. İl hakem heyetine ilişkin alt parasal sınır 3.032,65 TL. Bu durumda il hakem heyetine başvurabilirmiyim ? il hakem heyetine başvurursam il hakem heyetinin vereceği karar bağlayıcı olur mu ?

2.) Tüketici hakem heyetinin karar alması araştırmalarıma göre 3 ay sürüyor. Peki tüketici mahkemesi ortalama ne kadar sürer ? Eğer dava açarsam büyük ihtimalle Bakırköy Tüketici Mahkemesi olur sanırım.

3.) Cayma hakkının ve ayıplı ürüne ilişkin olarak internet sitesi üzerinden doldurduğum formlardaki tarihlerle oynandığını gösteren internet sitesinin çevrimdışı kayıtları mahkemede veya hakem heyetinde delil olarak kabul edilir mi?

4.) Servise ödediğim 30 TL kurulum ücretini geri alabilirmiyim? Servis bu ücreti form üzerinde özellikle belirtmedi. Ama kendilerini aradığınızda telefonda duvara montaj için özellikle ekstradan 30 TL talep ettiklerini söylüyorlar.

5.) Servis hasar raporu doldururken en son şöyle bir ibare ekedi:

"....kutuda ezik ve çizikler vardı". bu ibare benim tüm haklarımı siliyor mu? Yoksa yine de yasal yollara başvurmalımıyım.

6.) Bana geri gelen kargo için ödediğim 10,50 TL'yi geri alabilirmiyim. Kargo yetkilisi gelen irsaliyenin üzerine sadece el yazısı ile "iade şartlarına uymadığı için alıcı tarafından alınmamıştır" diye not düştü.

7.) İster mahkemede olsun ister hakem heyetinde görmek için benden televizyonu isteyecekler. Bu da bana getir götür 100 TL taksi parası demek. Böyle bir durum olursa bunuda karşı taraftan talep ettiğimi dilekçemde belirtebilirmiyim?

8.) Eğer mahkemeye gidersem ve avukat tutarsam davayı kazanmam durumunda avukatlık ücretini davalının mı ödemesi gerek yoksa benim yinede avukatlık ücreti ödemem gerekmi ve davayı kaybedersem ne kadarlık bir avukatlık ücreti ödemem gerekir.

 Teşekkürler
Okan T.

Okan Bey, lütfen Alo 175 tüketici hattını arayınız. Bu şekilde doğru bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmış olacaksınız. Lütfen gelişmeleri bizimle yorum yazarak paylaşınız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder