23 Kasım 2012 Cuma

Apple hatalı anakartı değiştirmiyor


Merhaba. Ben size Apple'ı, Türkiye distribütörü Bilkom'u ve Lydia yetkili satıcısını şikayet etmek istiyorum. Aşağıda Bilkom ve Lydia'ya attığım mail'i gönderiyorum. Aynı şekilde Apple Amerika'ya da İngilizce attım ama bana hiçbirisi dönmedi. Sadece Lydia ile telefonda ve yüz yüze görüştüm. Ama sonuç yok tabii ki. İlginize teşekkür ederim inşallah bir sonuç alabiliriz.

Benim sorunum 20.08.2008 tarihinde aldığım W88191UYYK0 seri numaralı bilgisayarımla ilgili. 02.11.2012 tarihinde bilgisayarımı Ataşehir Lydia servise ısınma problemi yüzünden bıraktım. Bundan önce de her yıl en az bir kez de mağazalarına gidip bilgisayarımın çok ısındığını söylediğim halde bana normal olduğunu söyleyip her zaman geri gönderdiler. GPU ve CPU 80 santigrat dereceleri görüyordu ve en sonunda servise bıraktım. Servis de bana CPU üzerindeki termal jelin değişmesi gerektiğini ve içinin de temizlenmesi gerektiğini bildirdi. Kabul edip 140 TL ödedim. 



Aldıktan bir gün sonra bilgisayarım aniden kapandı ve bir daha da açılmadı. Ben servise sağlam verdiğim cihazı geriye bozuk olarak alıyorum hem de (ikinci verişimde yani kapanınca yine aynı yere götürdüm.) anakart arızası olarak. Tabii ki orada teslim alırken cihaz sağlam teslim edilmiştir diye kağıt imzalatıyorlar. Evet cihazı çalıştırdım açıldı ve kapattım. Hiç kimse ayrıntılı bir inceleme yapamaz. 

Ondan sonraki süreçte yetkililerle görüştüm Lydia'dan. Telefonda görüştüğüm yetkililerden Cüneyt Bey bana demek ki 3 gün geç getirseniz sizde bozulacakmış dedi. Bu kadar mı rastlantı olur? Aynı şekilde Lydia'nın sanırım sahibi olan Müslüm Deniz ile de görüştüm ama bunun kendisi tarafından da inanılmaz bir şanssızlık olduğunu söyledi kendisi. (Yani böyle denk gelmesinin bir anda.) Bana yenisinin 700 amerikan doları artı KDV civarında olduğunu söylediler. Servisin bozduğu cihazıma ben para ödemek istemiyorum. Aynı zamanda servisteki cihazımla ilgilenen kişilerden Metin Bey Macbookların 2008 yılında çıkardığı bu modellerin ana kart arızası yaptığını yani bunun kronik olduğunu ve 3-4 yıl boyunca bunu bedelsiz değiştirdiğini söyledi. Bu cihaz 24 ay garantili. 25. ayında garantisi bittikten sonra olsaydı Apple bedelsiz yapacaktı da şimdi mi karşılamıyor? Bana Müslüm Bey telefonda Apple'a göre ürün ekonomik ömrünü doldurduğu için bir daha karşılamıyor dedi. Bu Apple'a göre doldurabilir ama bana göre doldurmuyor. Apple bana yeni mal aldırtmaya çalışıyor. Hatta Müslüm Bey'in kendisi hala 2006 yılındaki modelini kullandığını söyledi. Düşünün o kadar iyi makinalar ki ben de hala hiçbir şekilde yeni bir bilgisayara ihtiyaç duymuyorum. Dünya para döktüğüm üründen aldığım karşılığa bakın lütfen. Ben bunu kabul etmem. Ben tabi ki bunun neden kaynaklandığını bilemem servis mi yaptı yoksa gerçekten böyle bir sorun en başından beri Apple yüzünden miydi? Ama Apple'ın şu anda bunu bedelsiz değiştirmediğini söylediler. Yazışmışlar ama geriye ret cevabı almışlar. Ben bedel ödemek istemiyorum. İşim gereği bana bilgisayar lazım Suadiye'de Profiterol'cüyüz. İşimiz Yemeksepeti ile ve hergün zarara uğruyorum. Bilgisayarsızım ve mağdurum. Uğraşmak istemiyorum ama gerekirse uğraşırım. Biz Apple'ın çok iyi müşterisiyizdir. Toplumun büyük kesimine göre ise enayisiyiz. Ama ben ucuz mal alacak kadar zengin değilim. Birşeyi almış olmak için almayıp paramı biriktirip iyisini alırım ama düştüğümüz duruma bakın. Şu an için yeni birşey alacak gücüm yok. Yeni iş açtım ve dünya kadar borcum var. Cihazımın servis kağıtları herşey elimde var zaten, faturasını da olası bir tüketici mahkemesi durumu için Lydia'dan istedim. Göndermek zorundalar zaten. Maliye'ye şikayetle göndertilebilir. Şimdilik bu kadar. Teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Canberk Y.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder