17 Ekim 2012 Çarşamba

Yurtiçi Kargo ve D&R şikayeti


Müsaadeniz olursa buraya D&R ve Yurtiçi Kargo'nun hizmet ve müşteri hizmetlerindeki korkunç yanlışlarını gösteren ve bu biri satış diğeri hizmet sektöründeki iki firma ile çalışmayı düşünmeden önce göz önüne almaları gereken hususları içeren benim D&R'a yazmış olduğum e-maili paylaşmak istiyorum. 

Birkaç gün önce web sitenizden 3990821774 sipariş numarası ile kitap alışverişi yaptım. Siparişimde bulunan 4 kitaptan üçü YURTİÇİ KARGO'ya verildi. Bugün adresime teslim edilmesi gereken kargo, adreste açık açık "ÇATI KATI" ibaresi ve ulaşılabilecek telefon numarası olduğu halde apartman kapısında "adreste bulunamadı" kağıdı bırakılmak suretiyle bana ulaştırılmadan Yurtiçi Kargo Fethiye Şubesine geri götürüldü (geri götürüldüğü iddia edildi. Muhtemelen teslimat aracına yüklenmemiştir bile!).
Bunu size neden bildiriyorum? Birkaç nedeni var. Her şeyden önce siparişim bana ulaşana kadar sizin sorumluluğunuzdadır. Yurtiçi Kargo'nun bürosuna gidip adresime teslim edilmiş olması gereken kargomu alacak değilim. Bunu yapacak olsaydım kargoyla değil Seyahat Firmalarından birine verin ben gidip alırım derdim. Dolayısıyla bu kargo size iade edilecek. Siz ya geri gönderme yoluna gideceksiniz ki bu artı maliyet demektir ya da kargoyu ödemeli olarak göndereceksiniz ki bu sefer ben kabul etmeyeceğim yahut hiç göndermeyeceksiniz ki bu da anlaşmanın ihlali olur. Ben tüketici kurulu ile basın-yayın organlarına başvururum ve böyle sürer gider. Bunun bir de müşteri hizmetleri ve satış oranları yönü var. Ufak bir mesele gibi görünen şey bir anda çığ gibi büyüyebilir zira bu şikayet sadece benden gelmiyor. Hizmet sağlayıcınız olarak Yurtiçi Kargo'yu seçmeniz ve onun da müşterilerini mağdur etmesi sizin zararınızdır. Facebook, Twitter, Tüketici Köşeleri gibi ortamlarda gerek D&R'ın "ben malımı satayım sonrası tufan" politikası hem de Yurtiçi Kargo gibi hizmetini gereği gibi yerine getirememesi en çok sizi etkiler. Ben ve benim gibi olanlar bir daha D&R'dan alışveriş yapmayacağı gibi bize kulak verecek olanlar da - emin olun azımsanmayacak bir kitle olur bu - sizden alışveriş yapmayı iki kez düşünecektir. 
Bu arada müşteri hizmetlerinizin "biz istediğimizle çalışırız" deme lüksü yok! Diyebilir ama ancak pazarlama ve satış politikalarında müşteri hizmetlerinin önemini bilmeyen biri olursa. Artı olarak çağrı merkezlerinize ve özellikle müşteri hizmetlerinize naçizane tavsiyem "çözüm üretebilen" kişileri işe almanızdır, takılmış plak gibi ezberletilen sözleri tekrar edip duran kişileri değil. Ne de olsa o kargo yerine ulaştırılmasını sağlamak sizin sorumluluğunuz!
Aslı B.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder