27 Eylül 2012 Perşembe

Nike t-shirt kumaşının 2 ayda rengi soldu

10.11.2011 tarihinde Ankara Armada AVM’de bulunan NIKE (Kamspor) mağazasından 409309-A475L ve 407997-A475L kodlu ve “Nike Max Cotton short” ve “DFCT version 2.0” tanımlı altı şort üstü t-shirt olan bir takım aldım. Mağaza satış temsilcisi Dri fit özelliği sayesinde spor yaparken teri dış yüzeye çıkartıp vücudun daha az terlediğini söyledi. Bende spor yaparken kullanmak üzere uygun görüp bu ürüne 69,00 TL + 44,00 TL toplamda 113,00 TL ödeyerek satın aldım.

Renk olarak da Lacivert rengi tercih ettim. Aldığım günden haftada sadece 2 gün spor yaparken kullandım ve haliyle sürekli terledim. Dolayısıyla 2 ay sonra t-shirt üzerinde kumaştan kaynaklı bir renk atması meydana gelerek rengini yavaş yavaş griye çevirdi. Lacivert olarak severek almış olduğum bu t-shirt sonraları terlemenin etkisiyle renk değiştirdi. Yıkanınca eski haline geri gelir ümidiyle kuru temizleme ve çamaşır yıkama işi yapan yine Armada AVM de bulunan DRY CENTER isimli firmaya verdim. Ancak kuru temizlemeden sonra değişen bir şey olmadı. Sonuçta alt ve üst 113,00 TL para verip aldığım bu takım perişan bir hal aldı. Ürünü CEPA AVM’de bulunan Nike (Sportinn) mağazasına götürdüm ve saklamış olduğum faturasıyla birlikte üründe renk solması meydana geldiğini ve bu sebeple fabrikaya incelemeye göndermek istediğimi söyledim. Mağaza ürünü aldı ve fabrikaya gönderdi. 25 gün sonra cevap geldi. Sağ olsunlar profesyonel inceleme ekibi Sn. Ali Dilek ve Sn. Ömer Gönen beyefendiler yüksek gayret sarf edip sorunu çözdüler : “KULLANICI HATASI” (kusur niteliği taşıyıcı bir durum olmadığı anlaşılmış!!!)


Ben hayatımda ilk defa spor giysisi kullanıyorum ya bilememişim nasıl kullanmam gerektiğini. Yağmurda karda giymişim ya da ne bileyim rutubete maruz kalmış olabilir. Nasıl bir tanıdır bu sorarım sizlere bir t-shirt nasıl kullanılır? Spor yaparken giyeceksiniz ve bu amaçla satılıyor terlemeniz doğal yıkama deseniz kendim bir şey olur diye yıkamadım temizlemeye verdim. Ona rağmen kullanıcı hatası demek ne demek. Akıl etseydiniz de o zaman kullanıcı el kitabı, kullanım kılavuzu falan da yazıp içine koysaydınız keşke!! Ben beklerdim ki “kusura bakmayın bizden kaynaklı bir sorun yok ancak biz sattığımız malın her zaman arkasındayız değişim yapamıyoruz ama size bir hediye çeki verelim başka bir ürün alın.” Ama ben gördüm ki NİKE sattığı malın arkasında durmuyor, duramıyor. Çünkü kendilerine güvenleri yok.  Üç kuruşluk bir şeyin arkasında durmuyor. Ben daha önce adidas mağazasından eşofman aldım ve 6 yıldır sorunsuzca kullanıyorum. Slazenger mağazasından aldığım ve sporda giydiğim t-shirt aradan geçen 3 yıla rağmen hala ilk günkü gibi, ama Nike için üzülerek söylüyorum gözümde beş para etmez artık. Ankara maltepe’de bulunan ismi, adı sanı duyulmamış bir mağazadan aldığım takım elbise 6 ay sonra yıkamada çekince mağazaya gidip iade talep ettim. Size yeminle söylüyorum şartsız sualsiz iade aldılar ayrıca hediye bile verdiler. Gel gör ki NİKE gibi dünyanın en ünlü spor giyim mağazası ne yazık ki Müşteri memnuniyetini ilke edinememiş. Ben yapılan bu ayıplı işlemi ABD firmasına da İngilizce olarak gönderdim. Türkiye’deki temsilciliği müşterisini nasıl mağdur bırakıyor görsünler.

Yapılan bu ayıptan ötürü ben mağdur oldum. Bundan sonra ne kendim ne de çevremdeki insanları kesinlikle Nike mağazalarından alış veriş yapmamalarını ve Nike ürünleri kullanmamaları konusunda şiddetle uyaracağım. Sattığı malın sonuna kadar arkasında duramayan bir firma ile bundan sonra kesinlikle işim olmaz. Tüketici hakları hakem heyetine de konuyla ilgili şikâyetimi yazdım.

Mehmet K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder