9 Eylül 2012 Pazar

Lenovo dizüstü bilgisayar şikayeti


Pendik Evkur alışveriş merkezinden 28.01.2011 tarihinde almış olduğum LENOVO markalı laptop, aldığım tarihten sonra yaklaşık 8 ay sonra ilk arıza olarak ekranı tutan sağ taraftaki menteşenin kopmasıyla gerçekleşti. Bu olaydan sonra Lenovo çağrı merkezini arayarak bildirdim sorunumu ve bana bunun garanti kapsamına girmeyip, kullanıcı hatası olduğunu belirttiler. Bilgisayarımı servise göndermedim. Bu olaydan birkaç ay sonra da bilgisayarın tuş takımı (entur tuşu, space vs.) dökülmeye başladı. Nedense hep talihsiz arızalar benim bilgisayarımda olmaya başladı. Bunun üzerine bilgisayarımı garanti kapsamında servise göndermeye karar verdim. Lenovo iletişim hattını aradım. Tamir için bilgisayarımı kargo ile Mecidiyeköy'deki Bilişim Destek Hizmetleri San. Tic. A.Ş.'ye gönderdim. Bana e-posta ile onay teklifi gönderdiler. Burda da bilgisayarda fiziksel hasar olduğunu belirttiler. Ben destek merkezini arayarak teklif edilen meblayı öğrendim. Ben yıllardır bilgisayar kullanıyorum ve bu bilgisayarın markasına güvenerek 1700 TL karşılığında aldım. Lenovo yetkili servisi bana bu sorunun tüketici hatası olarak 790 TL servis masrafını onaylamamı teklif ettiler. Ben kabul etmedim ve bilgisayarımı geri gönderdiler. Yaklaşık iki hafta öncede ekranın sol tarafındaki menteşe koptu.

Şimdi soruyorum Lenovo yetkili servisi benim bu yaşamış oldugum tahlilsizliklerin hepsi tüketici kullanım hatası mı? Bilgisayarımın tekrar alınıp incelenmesini ve garanti kapsamında onarılmasını istiyorum.

Saygılarımla,
Merve Ö.

3 yorum:

  1. T.C KAYMAKAMLIĞI
    (Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na)

    Şikâyet Eden : Merve Ö.(T.C. No:489********)
    Adresi :****** kartal istanbul
    Tel & E- Posta :0531******* *****@hotmail.com

    Şikâyet Edilen : 1)EVKUR ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ TİC. A.Ş

    Adresi : Doğu Mah. Gazipaşa Mah. No.43 Pendik/İstanbul

    Şikâyet Edilen : 2) LENOVO TECHNOLOGY B.V.
    Adresi : Uner Plaza Eskı Üsküdar Yolu Erkut Sok. No:4/1 Kat.3 Kozyatağı Kadıköy/İstanbul
    Şikâyet Edilen : 3) BİLİŞİM DESTEK HİZMETLERİ SAN. VE TİC. A.Ş.
    Adresi : Gülbahar Mah. Avni Dilligil Sok. Çelik İş Merkezi A blok 1. Bodrum Kat Mecidiyeköy/İstanbul
    Şikâyetin Konusu :Ayıplı Mal (4077/4. Madde)
    Açıklamalar :1-)İstanbul, Evkur Alışveriş Merkezleri A.Ş. Pendik mağazasından 28/01/2011 tarihinde 1 (Bir) adet Lenovo marka laptopu 1.700,00-TL’ye satın aldım. Bedelini peşin olarak nakden/kredi kartı ile ödedim.

    2-)Satın aldığım bilgisayarı çok itinalı kullanmama rağmen, sonradan deformasyonlar ortaya çıkmış, dolayısıyla beklediğim faydayı görememiş bulunmaktayım. Şöyle ki; ilk arıza alış tarihinden 8 ay sonra cihazın sağ tarafındaki ekranı tutan manşetin kopmasıyla gerçekleşmiştir. Akabinde, oluşan arızayı bildirmek amaçlı Lenovo Çağrı merkezini arayarak durumu bildirdim. Lenovo çağrı merkezi bu arızanın garanti kapsamına girmediğini belirterek hasarın giderilmesi talebime olumsuz cevap vermiştir. Bu cevaptan sonra bilgisayarımı garantiye göndermesem de bu olaydan sadece birkaç ay sonra bilgisayarın tuş takımı (enter tuşu, space tuşu v.s.) dökülmeye başlamıştır. Bu durumda hemen tamir için bilgisayarımı Yurtiçi Kargo ile Bilişim Destek Hizmetleri San ve Tic. A.Ş’ye gönderdim. Daha sonra ilgili şirket bilgisayarda fiziksel hasar gerçekleştiğini ve bunun tüketici hatası olduğunu belirterek 790,00-TL masraf teklifi içeren bir e-mail atılmıştır. Çıkartılan bu masraf sonucunda bilgisayarıma tamir yapılmasını kabul etmedim ve bilgisayar geri gönderildi. Fakat arızalar bununla kalmayıp, bilgisayar gönderildikten çok kısa bir süre sonra ekranın sol tarafındaki menteşe de koptu. Tekrar başvurum halinde yine ilgili şirketten 1.341,25-TL masraf talep edilmiştir. Yıllardır bilgisayar kullanan biri olarak bu hadiselerin tarafıma yükletilmesi kabul edilir bir durum değildir. Bu duruma göre satın alınan malda üretimden kaynaklı gizli bir ayıp bulunduğu ve ayıbı satıcının bilerek ve hile ile gizleyerek sattığı da aşikârdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ekran patladı 515 tl istediler verdim ayni zamanda tauchpad sorunu vardı garanti kapsaminda ancak 20 gunu geçti halen göndermediler laptopu 1,5 ay sonra parça gelecekmis degisim yapalım diyorlar ancak zaten laptop m yeni neden ben tekrar ugrasayim 5064724111

      Sil
  2. Arkadaşlar lütfen yardım edin bileniniz vardır bilgisayarımı güç düğmesinden çalışırken kapattım baktım onarma falan dedi birdaha açılmadı yardım edin çözüm varsa;kan_cevher@hotmail.com

    YanıtlaSil