10 Eylül 2012 Pazartesi

Kopyalanan kredi kartları ile Akbank ve Yapı Kredi Bankası şikayeti

Kredi kartlarım kopyalandı. Bankalar güvenlik sistemi açıklarından kaynaklanan zararlarını ısrarla tarafımdan tahsil etmeye çalışıyorlar.

Akbank Florya şubesinden 04.03.2012 tarihinde toplam 3070 TL ve YKB  Florya şubesinden ise 04.03.2012 tarihinde 2000 TL ve 05.03.2012 tarihinde 1000 TL para  çekilmesi işlemleri,
kredi kartı bilgileri ve kart şifre bilgilerim bilmediğim şekilde kopyalanarak üretilmiş kartlar ile gerçekleştirilmiştir. Banka tarafından üretilerek tarafıma gönderilmiş olan kart ve şifre bilgileri halen tarafımdan muhafaza edilmektedir.

Olayı farkettiğim an itibariyle Yapı Kredi Bankası ve Akbank kredi kartlarımı ve Finansbank (3 adet), Citibank (1 adet), AsyaBank (2 adet) kartımın tamamını iptal ettirdim. Savcılığa giderek suç duyurusunda bulundum. 08.04.2012 tarihinde Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı’a suç duyurusunda bulundum, dosya numarası 2012/8931 dir. Halen ilgili dosyanın yasal süreçleri devam etmektedir. Akbank ve  Yapı Kredi Bankasına sözlü, yazılı dilekçe ve resmi olarak noter yolu ile bahsi geçen işlemlere itiraz ve iade talebime rağmen bankalar itiraz ettiğim işlemler için geri ödeme yapmadılar. Dosya numarasını belirttiğim ve halen yasal süreci devam eden Savcılık soruşturmasına  ve itirazlarıma verdikleri tek cevap ve tek gerekçeleri de "Kart ve şifre aynı anda kullanılmadığı taktirde para çekme işlemi gerçekleştirilemez" şeklindedir.



Ben halen ilgili kartlarımı muhafaza etmekteyim. Bankaların tarafıma verdiği ve dolandırılarak mağdur edilmeme neden olan YKB ve Akbank kredi kartlarının bankaların ürettiği orjinal kartlar kullanılmadan gerçekleştirildiğini ispat edebilecek sistem, makine ve bilirkişi, uzman görüşü ile gayet kolay ispat edilebilecektir. Mutlaka banka tarafından üretilmiş kart ile kopya kart arasındaki fark anlaşılabiliyordur.

Yaklaşık 1-1,5 ay önce işyerinden arkadaşım olan Şebnem Fırat'ı Akbank'tan arayıp "kredi kartınızın kopyalanmış olma olasılığına karşın kartınızı kullanıma kapattık" diyorlar. Bu duyarlılığı gösteren Akbank tüm yazılı itirazlarıma rağmen bu kadar duyarsızca itiraz ettiğiniz işlemler için "orjinal kartlar kullanılarak gerçekleştirilmiştir" cevabını vermektedir.

Bankaların ürettikleri kartlarının kopyalanmasında sorumluluk sahibi olmadıklarını düşünür şekilde verdikleri cevaptan çok rahatsızım. Hatta ve hatta olaya karşı ilgisiz ve vurdum duymaz tutumlarıyla psikolojimi bozdular. Kanunlar bankaları koruyor o nedenle rahatlar. İtiraz ettiğim işlemlerin, elimdeki kartlar yani Akbank ve Yapı Kredi Bankasının bana sağlamış olduğu kartlar kullanılmadan yapıldığını tespit edebilecek kişi /sistem /makina olduğu ve teknik olarak kanıtlanabilmesi mümkündür.

Bu konuda destek alabileceğim kişi, kurum bilgisi konusunda yardımınızı rica ediyorum. Yeterince maddi, manevi, psikolojik mağduriyet çektim. Olayın gerçekleştiği gün eşimin doğum günü nedeni ile misafirimiz vardı. Ertesi akşam da yeğenimin doğum günü vardı ve annemlerdeydik. Kartlar bende ve yanımda idi. Kesinlikle çalınmadı ve hiç bir şekilde bilgilerim hiç bir kimse ile paylaşılmadı. Tüm bunlara rağmen başıma gelenler tam bir fiyaskodur.

Savcılıkta devam dosya ile ilgili olarak Emniyet Müdürlüğüne kamera görüntülerini izlemek ve tespit etmek için gittim. Suçlu başörtüsü takmış ve ayrıca şal sarmış gözlerinden boynuna kadar. Kısaca sadece gözleri görünüyordu. Ne tanıdığım, ne de bildiğim biri. Banka yüzü gözü kapalı bir kişiye niçin benim bilgilerimi kopyalayarak kullanmaya çalışmasını niçin engelleyemiyor? Niçin beni mağdur ediyor? Bana ait bilgileri kopyalayarak, kullanabilecek kart üretmelerine niçin imkan sağlıyor (ürettiği kartın kopyalanabilmesi ve güvenlik sisteminin kopya kart işlemlerini algılayamaması) Ben niye mağdur oluyorum.

Maalesef ki bankalar sadece kendi çıkarları doğrultusunda cevap veriyorlar. Direk ihmalin de bende olduğunu iddia etmekten başka verdikleri bir cevap yok. Ben kartlarımın kullanımı ile ilgili olarak güvenlik ve şifre bilgilerinin paylaşılması konusunda asla ve asla herhangi bir ihmalim söz konusu olmadığı gibi kart ve şifre bilgilerimi kimse ile paylaşmadım o nedenle ısrarla itiraz etmekteyim. Dolayısıyla itiraz ettiğim tarafımdan yapılmamış ve itiraz edilmiş işlemlere ilişkin ödeme yapmayacağımı ve sadece tarafımdan yapılmış işlemlere ilişkin ödemeleri yapacağımı bankalara tekrar tekrar bildirdim. Yani bankalar itirazlarıma verdikleri cevaplardan da anlaşılacağı üzere sorumluluklarını sadece kart vermekle sınırlamış gibi sanıyorlar. Güvenlik sistemi yazılımları ve/veya bununla ilgili alt yapıyı oluşturmak gibi bir sorumlulukları yok sanki. Kabulün yanından bile geçmiyorlar.

Ben bu işlemleri yapmadım ve yapmakla suçlanıyorum, aslında bankaların güvenlik sistemlerinden kaynaklanan zararı bana ödetmeye çalıştığı gayet açıktır.

Teknik olarak chip card üzerinde belki de en son hangi işlemlerin yapıldığı log olarak tutulmaktadır. Orjinal kart ile üretilmiş kart kullanılarak yapılmış işlem arasında bir kod farkı mutlaka olmalıdır. Sistemdeki işlem kayıtlarında ID nosu v.s detayları internet bankacılığı sayfasında göremiyoruz ve bu detaylar banka tarafından görülebilen detaylardır. Bizimle paylaşmadıkları için kendilerini haklı olarak lanse etmektedirler. Olayların gerçekleşmesindeki tüm sorumluluğu bize yani müşterilerine yüklemektedirler.

Bankalar tarafından üretilerek tarafıma verilmiş olan kartlarıma ait kart ve şifre bilgileri hiçbir şekilde kimse ile paylaşılmamıştır ve halen tarafımda muhafaza edilmektedir. Tüm bunlara rağmen;

İtiraz ettiiğim işlemlere ilşkin olarak bankalardan gelen cevaplar “İtiraz edilen işlemler orginal kart ile yapılmıştır. Kart ve şifre bilgileri gizliliği kullanıcı sorumluluğundadır.” ifadelerinden;

- Banka güvenlik sistemleri kopya kart ile yapılan işlemleri algılayamamaktadır.
- Banka tarafından üretilerek müşterilerinize kullanmaları için verdiğiniz kartlar kopyalanabililen özellikte üretilmekteler.

(Örneğin;Herbir Ethernet kartının bile bir MAC adresi var güvenliğin üst düzey ihtiyaç duyulduğu endüstriyel haberleşme sistemlerinde, değişken IP adresi sorgulaması yapılmaz, MAC adresi de sorgulanarak haberleşme yapılır. Bankanın verdiği kartlarda CHIPCARD olmasına rağmen, kartlar birileri tarafından kopyalanabiliyor ve benim gibi mağdurlar oluşuyor. Başka bir örnek ise Turkcell sim kartınızı kullanarak yurt dışından getirdiğiniz telefon/modem i kayıt ettirip kullanmadınız ise sim kartınız otomatik kilitleniyor.)
- Banka, kameralarında tanımlanamayan kişilere, kartıma ve şahsıma ait limitleri kullandıran bir güvenlik sistemi kullanmaktalar. (Yüz karşılaştırma , mercek tanıma yada benzeri bir sistem kullanılabilirdi)

Güvenlik kamera kayıtlarının hangi amaç için kullanıldığını sormak istiyorum, ben olmama rağmen bu işlemlerin gerçekleşmesine niçin izin verilmiştir? Kartınız kopyalanabiliyor,  güvenlik sisteminiz kopya kart işlemlerini algılamıyor ve 15000 TL limitli kartıma sağladığınız güvenlik bu kadar. Kamerada görünen kişinin kart sahibine ait olduğu niçin sorgulanmamıştır? Kartıma sağladığınız güvenlik sistemi zaafiyetinden ben mağdur ediliyorum.

Sisteminizin hatalarından kaynaklanan zararları müşterilerinizden tahsil etmek konusundaki ısrarınız ve yaklaşımınız nedeni ile ben ve benim gibi birçok kredi kartı kullanısının da kart kullanmamak ve kartlarını iptal ettirmek şeklinde tepkileri oluşmuştur. Ben her platformda yapmadığım ve itiraz ettiğim işlere karşı bankanızın tavrını ifade etmeye devam edeceğim. Bankanızın kartlarımıza sağladığı  güvenliği verdiğiniz cevaplardan çok açık ve net anlaşılmaktadır. Bankanızın büyüklüğüne yakışır bir tavır sergilemesi gerekir iken beni çok şaşırtan bu yaklaşımınız hiç adil değildir.

İtiraz ettiğim işlemlerin tarafımdan yapılmadığını belgeleyecek  tüm belge ve bilgiler (gerek kamera kayıtları, gerek kopya kart ile yapılmış işlemin kopya kart ve banka tarafından üretilmiş kart arasında mutlaka bir fark olması gerektiği düşünüldüğünde kart ID nosu yada başka bir code numarası bilgisi ya da adı ne ise) bankaların güvenlik sistemlerinde yer almaktadır ya da alması gerekmektedir. Tekrar bildirmek istiyorum bankalarca verilmiş kartlar halen tarafımdan muhafaza edilmektedir, gerektiğinde güvenlik sisteminizin kopya kartı algılayıp algılamadığının kontrolü için ilgili yasal mercilere teslim edilecektir. Ne kart , ne de şifre bilgimi hiç kimse ile paylaşmadığımı tekrar ediyorum.

Konuya ilişkin olarak da dolandırıcılık olayının aydınlığa kavuşması için YKB nın 14 yıllık müşterisi olmam dolayısıyla işbirlik ve yardımlarını beklemiş olmama rağmen banka tarafından tüm itirazlarıma sürekli kayıtsız kalınmıştır.

YKB ve AKBANK bankalarının kartlarıma sağladığı güvenlik sisteminin zaafiyetinden kaynaklanan ve tarafımdan gerçekleştirilmemiş işlem ve ücretlerin en kısa sürede tarafıma iade edilmesi yolu ile maddi ve manevi zararımın giderilmesini talep ettim.

Bankaların konuyla ilgili yazılı ve noter yolu ile yaptığım tüm itirazlarıma karşı duyarsızlığından ve halen zararımın, mağduriyetimin giderilmemiş olmasından şikayetçiyim.

YKB İŞLEMLERİ İTİRAZ ve DETAYLARI:

Benim tarafımdan yapılmayan YKB Bankası Vadesiz Hesabımdan Kredi Kartı ile yapılan ATM işlemleri : 

1- İşlem Tarihi :05.03.2012 21:51:04

             İşlem Refe : 201521775734
      İşlem Yapılan Hesap : Gazibulvarı Şubesi – 72509876
      Barkod : 2015247133204
      Dekont Sıra No : -
      Tutar : 1000 TL
      Açıklama : ATM1230 Nakit para çekim işlemi 004301 0403 2150/

2- İşlem Tarihi :05.03.2012 21:51:44
İşlem Ref : 201522847840
İşlem Tipi : ATM HESAPTAN PARA ÇEKME BİLGİ FİŞİ KOMİSYONU
İşlem Yapılan Hesap : Gazibulvarı Şubesi – 72509876
      Barkod : 2015247133402
      Dekont Sıra No : 22657
      Tutar : 0,4 TL
      Açıklama : ATM1230 BİLGİ FİŞİ YAZDIRMA ÜCRETİ
   
Benim tarafımdan yapılmayan YKB Bankası Kredi Kartı Nakit Avans Çekimi ATM işlemleri:

3- İşlem Tarihi :04.03.2012

     Tutar : 2000  TL
     Açıklama : Florya Plus1 İstanbul (ATM den para çekimi)
4- İşlem Tarihi :04.03.2012
     Tutar : 65  TL
     Açıklama : Nakit Çekim Ücreti


AKBANK İŞLEMLERİ İTİRAZ ve DETAYLARI:

Benim tarafımdan yapılmayan Akbank Kredi Kartı Nakit Avans Çekimi ATM işlemleri: 

Akbank 5218 0710 2811 0631 Axess Card bilgilerim kullanılarak 04.03.2012 tarihinde 2500 TL kredi kartımdan nakit avans çekimi, (Florya Şubesi bankamatiğinden)


Benim tarafımdan yapılmayan Akbank Bankası Vadesiz Hesabımdan Kredi Kartı ile yapılan ATM işlemleri:

Göztepe şubesi vadesiz hesabımdan 570 TL para çekilmiştir.(Florya Şubesi bankamatiğinden)

Kredi Kartı Limit Bilgilerim:
Max.Para Çekme Limiti :2000 TL
Mevcut Çekme Limiti :1000 TL
Yeni Para Çekme Limiti : 1000 TL

yani günlük max para çekme limiti 1000 TL olmasına rağmen toplamda 3070 TL, 04.03.2012 tarihinde yaklaşık 10-15 dakika içerisinde bankanızın Florya Şubesi bankamatiğinden para çekilmiştir.

Bunun dışında, vadesiz hesabımın SMS bildirimi olmasına rağmen olayın gerçekleştiği 04.03.2012 tarihinde hiçbir SMS bildirimi almadım. Turkcell müşteri hizmetlerini de arayarak o tarihte vadesiz hesabımdan
para çekildiğine dair Akbank tarafından SMS bildirmi gönderilmediğinin teyidini aldım.

Akbank kartı kart üyelik aidatı olarak ayrıca para talep etmektedir.



Kredi Kartı Kart Kullanıcısı Sorumlulukları ;
- Kredi kartı şifre gizliliği kredi kartı hamiline aittir.
- Ben kart bilgilerimi ve şifre bilgimi kimse ile paylaşmadım , kartım halen tarafımdan muhafaza edilmektedir.


Bankaların Görev ve Sorumlulukları ;
- Kredi Kartı ,ATM , ATM lerin güvenlik kameraları(uygun çözününürlükte güvenlik kamerası bulundurulması ve güvenlik kameralarının “Time synchronization” sağlanması işlemleri),
- POS makinaları,internet bankacılığı web arayüzü ve arayüzün güvenlik yazılımı,İşlem provizyonlarına cevap veren sistem ve bu sistemin güvenlik yazılımları ve bu yazılımların güncel tutulması bankaların sorumluluğundadır.


Bankaların Sağlayamadığı Sorumluluklar, beni ve benim gibi diğer kredi kartı kullanıcı müşterilerini mağdur etme nedenleri ;
 1-) Bankalar tarafından üretilmiş Kredi Kartları , Kopyalanamayan Bir Teknoloji ile Üretilememiş olmasından , (Örneğin;Herbir Ethernet kartının bile bir MAC adresi var güvenliğin üst düzey ihtiyaç duyulduğu endüstriyel haberleşme sistemlerinde , değişken IP adresi sorgulaması yapılmaz , MAC adresi de sorgulanarak haberleşme yapılır.Yine başka bir örnek ise Turkcell , yurtdışından getirmiş olduğunuz modem yada telefon kayıtlı değil ise SIMCARD bloke oluyor. Bankanın verdiği kartlarda CHIPCARD olmasına rağmen, kartlar birileri tarafından kopyalanabiliyor ve benim gibi mağdurlar oluşuyor.)

 2-) Pos makinaları yada ATM ler kullanılarak yapılan işlemlerde merkezi güvenlik sisteminiz  provizyon işlem taleplerine cevap veren sisteminiz ve/veya severlarınızca kopyalanarak üretilmiş kartları yani banka tarafından üretilmemiş kartları algılayamamaktadır.

Provizyonlara cevap veren sistem banka tarafından üretilmiş kartlara provizyon veriyor iken kopyalanarak üretilmiş kartla yapılmaya çalışılan işlemlere ret yanıtı vermelidir.

Kopya kart ile yapılmak istenmiş işlemler sistem tarafından algılanamamış ve onay verilerek gerçekleştirilmesine inkanı verilmiştir.

Bankaların kartlarıma sağladığı güvenlik sisteminin zaafiyetinden kaynaklanan zararlarının ve tarafımdan gerçekleştirilmemiş işlem ve tutarları, tüm yazılı , sözlü ,resmi itirazlarıma rağmen bankanız tarafından ısrarla benden tahsil edilmeye çalışılmaktadır.

16.04.2012 tarihli gazete ve televizyon haberlerinde yer alan “Pizzacı kredi kartı dolandırıcılığı” benzeri bir metod ile bende mağdur edildim ve 16.04.2012 tarihli Kanal Türk ana haber bülteninde konu ile ilgili benzer şekilde dolandırılmış olmam nedeni ile , yani ya alışveriş mekezindeki pos makimasından yada ATM lere takılan bilmediğim ve farketmediğim kopyalama aparatları kullanılarak kart ve şifre bilgilerim kopyalanması nedeni ile ilgili röpörtaja katıldım.

Kart kopyalamasının nerede ve nasıl , para çekim işlemlerinin kimin tarafından yapıldığına ilşikin olarak tüm bilgi ve belgeler bankalarda bulunmaktadır.

Kart kopyalamasının nerede yapıldığına ilişkin bir sonuç çıkarabilmem için ;

Kredi Kartı ile sisteme online olunmuş fakat proyvizyon gerçekleştirilmemiş iş yeri POS makinası yada ATM nin  işlemlerinin detaylarının bilgileri önemlidir.

Akbank ve YKB nın aynı anda sisteme online olduğu ve sadece 1 bankadan provizyon alındığı noktanın tespiti için önemlidir.Bu  bilgiler kredi kartı kopyalama işlemi sisteme bağlı iken yapılıyor ise varsayımı için geçerlidir.

Savcılıkta devam eden yasal sürece paralel olarak ayrıca tüketici mahkemesinde dava açarak daha hızlı sonuç alabilir miyim?

Konu ile ilgili görüş ve önerilerinizi belirtmenizi rica ediyorum.

Özlem Ş.


7 yorum:

  1. benzer bir durumla karşıkarşıyayım.bir sonuç alabildiniz mi acaba?

    YanıtlaSil
  2. HANIM EFENDİ ÇOK GEÇMİŞ OLSUN,BUGUN EŞİMİNDE KARTI KOPYALANMIŞ VE HESABIMIZDAN 2000 TL ÇEKILMIŞ,ŞİMDİ SİZİN YAZDIKLARINIZI OKUDUĞUMDA BÜYÜK BIR UMUTSUZLUĞA KAPILDIM,BU ÜLKEDE HUKUK YOK NE YAZIKKI,TÜM YASALAR ZENGINLER VE BANKALARIN ÇIKARI İÇİN VAR,HALK VATANDAŞ SÜREKLI MAĞDUR.

    YanıtlaSil
  3. AYNI ŞEY NASIMA GELDİ AYLARDIR UĞRAŞIP SONUÇ ALAMIYORUM U NASIL ADALETTİR......

    YanıtlaSil
  4. 1 hafta once benimde basima geldi 5000 civari para cekilmis banka 1 ay icinde odenir diyor ne dersiniz? Sadece bankaya fax cektim isleme alinmis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cebe havale islemi icin atmye para yatirdim 2 dk sonra sifre sadece kendi telefonuma gelmesine ragmen parayi cekmisler banka benim cektigimi iddia ediyor gunumuzun dolandiriciligi bu olsa gerek

      Sil
    2. benim başımada geldi kartımın manyetik alan bilgileri kopyalnadı ve 2024 tl güney kore bankasından çekilmiş savcılığa şuç duyurusunda bulunmam gerekiyor muş.

      Sil
  5. Daha yeni başıma gelen olay. Güney Koreden 2222 tl para çekilmiş. YapıKredi Bankası kredi kartımdan. Banka fax çekmemi söylüyor. 2 gündür çekiyorum faxı fakat ulaşmadığı söyleniyor. Ayrıca net bilgide verilmiyor. Bunlar olabilir deniyor. Ozaman bi zahmet arayın beni banka olarak söyleyin durumu. Ayrıca neden diğer bankalarda olmuyor da genelde YKBde oluyor. Bu nasıl bir açıktır anlamadım.

    YanıtlaSil