9 Temmuz 2012 Pazartesi

Grupfoni fırsat sitesi şikayeti


İyi günler,
Yaşadığım bir olay sonucu ulaşabileceğim her kişiye, kuruma ve bölüme ulaşmaya çalışıyorum. Bir tüketici köşesi olmanızdan  dolayı yaşananları sizinlede paylaşmak isterim. İnsanların bilgilendirmeye ihtiyacı var. Gerekli devlet kurumlarına başvurmuş olmama rağmen, gerekli işlemler çok yavaş bir şekilde işlemekte ve tüketiciler mağdur edilmeye devam etmekte. Söz konusu işlem için 'tuketici@gumrukticaret.gov.tr' adresine attığım mail aşağıdaki gibidir.

Günümüzde mesafeli sözleşmelerle yapılan işlemler hergün artıyor. Bunun yanında bu hizmetlerin denetlenmesi ve kontrol edilmesi de bir o kadar zorlaşıyor ve fark ediyorum ki Türkiye’de internet üzerinden yapılan alışverişler bu anlamda çok daha kontrolsüz.

Bu yazıyı yazmama ve bu şikâyeti dile getirmeme sebep olan olay 25.06 ve 26.06 tarihlerinde bir fırsat sitesi olan Grupfoni.com üzerinde yaptığım alışveriş. Alışverişi gerçekleştirdikten sonra yaşadıklarım beni o kadar rahatsız etti ki, bu konuyu mümkün olan tüm mertebelere taşıyacağıma kendi adıma söz verdim. Firma ürünü söz verilen sürede teslim etmediği gibi, site üstünde belirttiği iletişim telefonuna da cevap vermeyerek, alıcıyla dalga geçer gibi hareket emektedir.
Grupfoni.com bu konuda tek firma da değildir. Bu tarz sitelerin sayısı gün geçtikçe artmakta ve insanlar halkın bilinçsizliğinde faydalanarak para kazanmaya çalışmaktadırlar.  Kendi adıma yapmam gereken tüm girişimleri gerçekleştirdim. Şimdi ise bu yazıyla tüm sıkıntı yaşayanların sözcüsü olmak istiyorum. Bu tarz şirketler nasıl oluyor da doğru düzgün hizmet vermedikleri halde ticari olarak işlemlerine devam edebilmektedirler. Bu siteleri kim denetlemektedir? Tüketici şikâyetlerine hassasiyetle yaklaşan merciler ya da bölümler neden yoktur? Halk bu konuda neden daha bilinçli hale getirilmemektedir?

Sorularımın direkt muhatabı beklide siz değilsiniz, ancak değilse bile muhatabı olacak birimlere ve kişilere aktarmanızı rica ederim.

Grupfoni.com ve bu tip fırsat sitelerinin sıkı denetim altında olması gerektiğine inanıyorum. Bu anlamda bu firmadan, yani Grupfoni.com sitesinden şikâyetçiyim ve acilen denetlenmesini rica ediyorum. Her şeyden önce mesafeli sözleşme hükümlerine uymamaktadırlar, ayrıca müşterinin ulaşması için verdikleri telefon numaralarına cevap vermemektedirler. Ayrıca geçen süreyi de kendi lehlerinde kullanmaya çalışmaktadırlar. Sonuç olarak tüketicinin mağdur edildiği bir süreç söz konusudur. Firmanın ticaret hukukuna ve mesafeli satış kurallarına uyup uymadığının ve mümkünse bu tip tüm firmaların tarafınızca denetlenmesini rica ederim.

Saygılar

Yaşananlar inanılır gibi değil. Bir haftadır bu site üzerinden insanları örgütlemeye çalışıyorum ve yukarıda adrese mail atmalarını rica ediyorum. Ancak bahsettiğim kuruma bugün telefon ettim ve konunun takibi için onayın daha bugün verildiğini söylediler. Söz konusu yukarıdaki maili ise 04/07'de atmıştım oysaki. O günden bugüne site satışlarına halen devam etmekte ve mağduriyetin boyutu her geçen gün artmaktadır.

Umarım konuyla ilgili merak buyurur ve ilgilenirsiniz.

İyi günler dilerim,

İsmail H. ÖZKAN

5 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolandırıcı, sahtekar gibi ithamlara yayın ve yorumlarda yer veremiyoruz. Burada yazılanlardan hukuki olarak ta sorumluyuz. Lütfen yorumlarınızda daha özenli olunuz.

      Sil
  2. Bende para yolladım
    Ama Ürünü Göndermediler
    İrtibata geçmek mümkün değil
    Telefonlara hiçbir zaman bakmıyorlar
    İletişim forma cevap vermiyorlar
    İnternete bu grupfoni.com 'a bukadar şikayet olmasın rağmen,
    çitir çitir reklamlari vermeye devam ediyor

    YanıtlaSil
  3. tuketici@gtb.gov.tr
    mailler teslim edilemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 175 Alo Tüketici Hattını arayabilir ya da

      https://giris.turkiye.gov.tr/Giris2/gir?kurumId=673CjiG3yQ

      bağlantısındaki şikayet formunu doldurabilirsiniz.

      Sil