30 Aralık 2011 Cuma

Toyota Corolla Şikayeti



Sayın ilgili 30000 de bakım için servise gittiğimde öğrendiğim; balatamın bittiği ve diski de yediği oldu. Canımızı teslim ettiğimiz Toyota gibi bir firmanın aracında balata ve disk uyarısı vermemesi bence kabullenemez bir hatadır. Servisinde müşteriyi bilgilendirmemesi ayrı bir hatadır. Balata bitme uyarısı vermezse bi araç parçanın ömürlük olamasından nasıl bahsedilir. Diğer bir bilgi ise disk bittikten sonra hidrolik uyarısı verdiği yönünde, disk bitmiş; uyarı verse ne işe yarar vermese ne işe yarar, iş işten geçmiştir. Benim babam toyota gibi sloganıyla aracımıza sahip olduk ama gördük ki bu slogan sadece insanları yanıltmaya yönelik bir çalışma. Aracımı 20000 bakımına götürdüğümdede fren sesi şikayetini dile getirmiştim. Aracım 10000 km de hem balatayı hemde diski bitirmiştir dediklerine göre. Balatayı bitirmeden uyarı verseydi diski yemeden balata değişirdi bunu firmaya söylediğimde kullanıcı hatası deyip işin içinden çıktılar. Disk değişimini karşılamarının mümkün olmadığını söylediler.

İlginize şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.
Aydın Katmer

4 yorum:

  1. Toyota ilgilenmiyor, Türk halkında kötü bir intiba bırakırlarsa birdaha sittin sene belini doğrultamazlar. Bunu bilmeleri gerekir

    YanıtlaSil
  2. Kullanmış olduğum Toyota marka aracımı Toyota Avcılar Sonkar servisine periyodik bakım için teslim ettim. Ayrıca ön takımdan gelen şikâyetlerimi de ilettim. Servis iç yıkama ve pasta-cila teklif edince kabul ettim. Bir gün sonra servis beni aradı ve şikayet etmediğim bir sürü problem bana sıraladı. Neyse tamir edin dedim ve toplam 2000 TL'ye yakın bir para ödedim.

    Arabayı teslim almaya gittim. Arabada hala pasta cila izleri vardı. Bu yetmiyormuş gibi arabanın uzaktan kumandası çalışmaz oldu! Arabayı alır almaz tekrar servise sokmak zorunda kaldım. Tekrar 1 gün beklemek zorunda kaldım. Aradan 2 hafta geçmedi komple tavanın kumaşı söküldü. Tekrar servise soktuk ve araba 2 gün kaldıktan sonra “Pardon uygun renk yok, bekler misiniz?” dendi. Zaten 2 gün boşu boşuna beklemiştim. Bekledik. Bu arada ön takımdan gelen eski ses tekrar gelmeye başladı. Aradan sadece 2 hafta geçmişti. Tekrar arabayı götürdüm. Bu kez pardon meğer daha önce değişen ve bunun için benden para alınan parçalardan değil amortisörden dendi ve tekrar 300 TL talep edildi. “Ama emin değiliz, ses belki kesilir” dendi. Bu nasıl bir servis mantığı? Komple arabayı değiştirsem kesin problem çözülür, değil mi?

    Sayın Sonkar servisi, sizin yetkiniz bu mu? Bu benim son ziyaretim olmasını tercih ediyorum. Sizden çok uzak kalmak istiyorum. Bu servis yüzünden her halde bir daha Toyota almam.

    YanıtlaSil
  3. sahibinden.com daki 2006 model 44 bin km rav4 ilanındaki aracı satın almak üzere 3.8.2012 de Çekmeköy ALJ Toyota bayisine gittim.Bayinin 2.el araç görevlisi Hüseyin Potur ile 43000tL ye anlaştık aracın hiçbir problemi olmadığını Ve pazartesi yani 6.8.2012 günü satışın gerçekleşeceğini taahhüt etti bunun üzerine500 tL kapora yatırarak anlaştık.Pazartesi günü bankaya para çekmeye gittiğimde Hüseyin Potur Beni aradı ve aracın borcu olduğunu ve arac sahibini arayacağını borcun ödenmesinden sonra da beni arayacağını ama istersem kaporayı geri alıp vazgeçebileceğimi hatırlattı ve satışı Salı gününe erteledi.Ancak Hüseyin Potur beni aramadı Salı günü bayiye gittiğimde Hüseyin Potur borc meselesini bir şekilde halledebileceğini ancak bu defa da arac sahibinin vekalet vermediğini bunun beklendiğini açıkladı.Daha öğle saatleriydi arayın halledelim bakın biz paramızı da getirdik acil araç ihtiyacımız var komşunun emanet aracını kullanıyoruz hem siz aracın sorunsuz olduğunu söylediniz size güvendik satış işini bugün halledelim diye rica ettim.Hüseyin Potur meseleyi halletmeye çalışacağını ve beni arayacağını ancak almaktan vazgeçmem Halinde kaporayı da iade edebileceğini yineledi.Ertesi gün öğle saatlerine kadar beklediğim halde Hüseyin Potur beni yine aramadı.Tekrar Bayiye geldim.Hüseyin Potur vekalet meselesinin yine halledilemediğini birkaç gün daha sürebileceğini istersem kaporayı verebileceğini söyledi.Bunun üzerine almaktan vazgeçtim kaporamı vermesini söyledim.Daha evvel cebinde hazır etmiş hemen ödemeyi yaptı.Şimdi…

    1)Bir bayinin 2. El araclardan sorumlu olan bir görevlisi 2.el araçlarının borç,vekalet gibi durumlarını İyi bilmesi buna göre müşteriyi bilgilendirmesi gerekmez mi.Hiçbir sorunu yoktur denilen aracın hem Borcu hem de vekalet takıntısı çıktı.

    2) Bir bayinin 2.el araçlardan sorumlu olan bir görevlisi aracın bir sorunu çıktığında bu sorunu müşteriye yansıtmadan en kısa zamanda çözüme kavuşturması gerekmez mi.İletişim teknolojisinin Ve imkanların bu kadar geniş olduğu bu zamanda bu sorunlar sözgelimi bir vekalet meselesi dakikalar İçerisinde çözülebilir olduğu halde ısrarla erteleme cihetine gidilmesi doğru mudur.

    3)Bir bayinin 2.el araçlardan sorumlu olan bir görevlisinin baştan problem yok güvencesi verdikten sonra ki her gün ayrı bir problemle müşterinin karşısına çıkarak müşteriyi oyalamaya sinirlerini yıpratmaya Hakkı var mıdır.Ben 77 yaşında bir adamım.

    4)Bir bayinin 2.el araçlardan sorumlu olan bir görevlisi her problem karşısında müşteriyi teskin etmek Ve problemi derhal çözmek Yerine vazgeç ve al kaporanı git yaklaşımı içerisinde olması doğru mudur.Müşteriyi başından savmak veya caydırmak ister gibi tavırlar içerisinde olması doğru mudur.

    5)Bir bayinin 2.el araçlardan sorumlu olan bir görevlisi müşterilerine güleryüzle hitap etmek ve Müşteriye güven vermek zorunda değil midir.Üç defa bayiye geldim ve Hüseyin Potur un yüzünde En ufak bir gülümseme göremedim.Donuk bir yüz ifadesiyle ve güven vermeyen ve umursamaz bir üslupla hitap ediyor.

    YanıtlaSil
  4. Toyota müşteri memnuniyeti sıfır. Kesinlikle sıfır. Çağrı merkezinden başka bir şey yok. Bayilerle sizi kaderinize terk ediyorlar. Malesef durum bu. Türkiye'de belli markalar arasına giremediler. Yazıklar olsun.

    YanıtlaSil