30 Aralık 2011 Cuma

Tofaş-Fiat otomobil anahtarlığı parçalanmış

 Aracımı (35 TRZ 58)  periyodik bakım için Tofaş-Fiat servisine götürdüm. Araçtaki sorunları belirttim. Bu sorunların içinde anahtarlığın açılıp kapanan kısmındaki sorunu da belirttim. Servis sonrası aracımı aldığımda anahtarlık için hiç bir işlem yapılmadığını gördüm.  Sorduğumda anahtarlığın garanti kapsamı dışında olduğu 300-350 TL fiyatı olduğu ve gerekirse kaskodan değiştirebileceğim söylendi.   Ben sorunun anahtarlığın işlevi (açma – kapama) ile ilgili olmadığını basit bir arıza olduğunu söylememe rağmen sonuç değişmedi.


Bana söylenen garanti dışı ifadesi sonrasında anahtarlığı dikkatli bir şekilde açtım Kırmızı fiat butonunun altında döküm bir parça olduğunu bunun ucunda  0.5 mm civarında bir tırnağının kırıldığını ve bu nedenle metal anahtarın anahtarlığın yuvasında kilitli kalmadığını tespit ettim.  Bu döküm parça İşlev olarak bilmem ama maddi olarak 1 TL civarıdır. Bunun  Üzerine  İnternet sitenizden ve 444 22 55 numaralı telefonunuzdan yetkilinize durumu anlattım.  Bana durumun inceleneceğini ve bana bilgi verileceği söylendi.

24.11.2011 tarihinde genel müdürlükten serpil hanımefendi beni aradı.
Durumu kibarca, dürüstçe ve saklamadan  anlattım. Serpil hanım öncelikle Anahtarlığın garanti kapsamında olduğunu ama ben açtığımda garanti kapsamından çıktığını belirtti. Bende bunun suçlusunun ben olmadığımı servis yetkilisinin bana bu anahtarlık garanti kapsamında değil bu servisimizin değil Fiat’ ın politikası dediğini defalarca söylesem de beni anlamaktan uzaktı. Kendisine  siz bu anahtarlık nasıl bir şey biliyor musunuz diye sorduğumda biliyorum demesine rağmen arızalı parçanın döküm parça olduğunu defalarca söyledim bana hala elektronik devreler chip  arızası dedi durdu ses kaydını inceleyin.

Bana “siz anahtarlığın 2 sinide servise götürün orada incelenecek ve eğer sizin hatanız tespit edilirse yardımcı olamayız dedi.”  Bu aslında sen nasılsa anahtarlığı açtın laf olsun diye servise götür demenin kapalı ifadesi idi.

Yazmadan geçemeyeceğim Türkçe de bir kural vardır. Bir cümlede ama ifadesinin geçtiği yerden öncedeki tüm ifadeler geçersizdir.

Serpil Hanımın ama ifadelerinden seçmeler;

                “Anahtarlığınız Garanti kapsamında AMA siz anahtarlığı açmışsınız hata sizde”

                “Servis Anahtarlık Garanti kapsamı dışında demiş servisimiz  hatalı AMA siz açmamalıydınız.”

                “Siz aracı servise götürün yardımcı olacağız AMA sizin hatanız ise yapacak bir şey yok.”

                Serpil hanım Firmasını koruma adına her cümlesinde kullandığı “AMA“ ifadeleri ile empati den uzak, suçlayıcı,  yardımcı olma adına değil de bu belayı da başımdan savsam şeklinde bölge müdürlüğünden aramanın verdiği güven ile tepeden bakar ifadelerle en sonunda ağzından baklayı çıkardı.

                “Sizin hatanızı ben mi karşılayayım.“

                Kendisine bu ifadesinden sonra anahtarlığı servise götürmeyeceğimi bu olayı yüksek sesle her yerde haykıracağımı ve bir daha ben ve yakınlarımın tercihinin FIAT olmayacağını söyleyerek telefonu kapattım. Serpil hanım “oh bu adamdan da kurtulduk diyerek firmasına kazandırdığı sözde 350 Tl için” sevinmiştir.

                Ben bu işin başından bu yana sebebin hatalı üretim ya da benim hatam olmadığı konusunda bir iddiam olmadı. Her ne kadar anahtarlık ta hiçbir darbe, düşme olmadığından emin olsam da bunu hiç iddialı bir şekilde belirtmedim. Benim Belirtmek istediğim şey şu idi.

1-      Ben Arabayı ayrı Anahtarlığı ayrı almadım Garanti dışında olmasını kabul etmediğimi söyledim.

2-      Bizim gibi son kuruşunu sıfır araba için kullanan insanlar için 350 Tl. önemli bir meblağdır. 1 Tl yapılabilecek bir iş için 350 Tl. Verilmemelidir.  Bu kayıp sadece benim değil sizin ve ülkemizin kaybıdır.

3-      Anahtarlığın içinde arızalı olan döküm ( Chip yada elektronik devreler değil) parçanın değişmesini yeterli olduğunu tüm Anahtarlığın değişmesinin anlamsız olduğunu ifade ettim. Çünkü anahtarlık görevini yapıyor ben bu şekilde de kullanırım sizin canınız sağ olsun.

Sonuç olarak ben anahtarlığın sökmeden önceki fotoğraflarını söktükten sonraki fotoğrafları arızalı döküm parçanın fotoğraflarını size göndereceğim. Böylece AR-GE kısmınız en azından o döküm parçanın daha sağlam olması için gereken çalışmaları yapar ve bu sorundan kurtulursunuz. Ben Serpil Hanımın yerinde olsam bu parça ile ilgili daha önce kaç şikâyet gelmiş onu araştırır ve AR-GE departmanına yardımcı olurdum.

RESİMLER VE AÇIKLAMALARI :










Bu resimlerden de çok net görüleceği  gibi servisin yapacağı sadece bu anahtarlığı bu şekilde açmak ve arıza tespiti prosedürünü işletmek olmalıydı. Garanti kapsamı dışında demeden önce. Bağlantılar klipsli ve kolay açılmaya uygun yapıdadır. Profesyonel müdahale gerektirmemektedir.

Bu parçanın kullanıcı hatasından kırılabilmesi dışında hiç bir hasar olmadan bu döküm parçanın kırılmasına sebep olama mümkün değildir. 

Serpil hanımın; Chip, Elektronik devre dediği parçaların bu döküm parça ile ne alakası var.

Bu parçanın değiştirilmesi varken neden 350 tl. verilecek ve tüm anahtarlar değişecek ve ben 2 gün arabasız kalacağım.

Bu parça 350 TL eder mi?
Serpil Hanım içini bilmediği, bir ürün için bilgisizce neden yorum yapar. “AMA” lar ile süsleyerek.
Bana Garanti dışı denmiş bir ürünün açılmasından daha doğal ne olabilir. Sorgusuz sualsiz 350 Tl verse idim Fiat/Tofaş bundan mutlu mu olacaktı.

Bu mektubu ve fotoğrafları sadece size değil, Basının tüketici köşelerine, sanayi bakanlığına , Tüketici mahkemesine ve tüm tanıdıklarıma göndereceğimin bilinmesini saygılarımla Arz ederim.

Mehmet SEMİZ

1 yorum:

  1. Vallahi bravo çok güzel belirtmişsiniz.İşte Avrupa ile aramızdaki fark.Bizler yolunacak kaz gibiyiz onların gözünde.Merak ediyorum acaba nasıl sonuçlandı bu konu.

    YanıtlaSil