30 Aralık 2011 Cuma

Bosch TOASTEXX tost makinesi mağduriyet​i


2010 yılının anneler gününde Bosch markasının TOASTEXX modeli bir tost makinesi aldık. İlk kullanımda alt bölümünün kızarıp, üst bölümünün kızarmadığını gördük. Defalarca denememize rağmen bu durum değişmedi.



Daha sonra fırın tepsisinde "fırında makarna" yapıp üstünü kızartmak istedim. Makine bunu da yapamadı. Bu nedenle "Yanlış mı yapıyorum?" diye düşündüm. Aldığımızda kutusunun içinden broşürü ve kullanma talimatı çıkmadığı için kişisel girişimimle İstanbul Bosch merkezinden bir broşür rica ettim. Broşür geldikten ve kullanma talimatını okuduktan sonra kullanımda herhangi bir yanlış yapmadığımı anladım. Dolayısıyla tost makinem arızalı olmalıydı.
Bunun uzerine ilgili yetkili Bosch servisine başvurdum.Servis tost makinemi götürdü, ve yapılan ölçümlerde hiç bir sorun tespit etmediklerini söylediler. Tost yaptığımızda sorunun devam ettiğini gördüm. Bunun üzerine 2 kez daha servisi çağırdım. Israrla alt rezistansla üst rezistansın ölçüm değerlerinin aynı olduğunu söylediler. Tost makinemde kullandığım fırın kağıdı ve kızartmış olduğum ekmekleri bile delil olarak göstermeme rağmen; bana inanmadılar. Oysa iki sene önceki televizyon reklamında itibarini  kaybedeceğine para kaybetmeyi tercih ettiğini söyleyen bir markadan daha ciddi bir çalışma/servis beklerdim. Bunun uzerine müşteri hizmetlerini aradım; fakat benim yerime servisin söylediklerine inanmayı tercih ettiler. Bu arada konuştuğum kişinin müşteriye hitabetini de hiç beğenmedim. Mağduriyetim giderilmedi. İlgili Bosch servisinin ve Bosch müşteri hizmetlerinin duyarsızlığı ve üste çıkma çabaları markaya olan güvenimi zedeledi.

Saygılarımla
Betül Debir


Not: delil olarak yapılan bir tostun 2 tarafı ve ilgili tost makinesinin fırın kağıdını ek olarak yolluyorum.



1 yorum:

  1. Selam,
    Bu yorumu yazmamdan oldukça önce yaşanmış ama, ben yine de küçük bir açıklama getirmekde yarar gördüm.
    Tost makinesinin alt ve üst pişirme tablalarını ısıtan rezistanslar makinenin giriş beslemesine ''seri'' bağlanmamış ise bu durum ortaya çıkar. Elektrik uygulamaları konusunda bilgi sahibi olanlar ne demek istediğimi hemen anlarlar.
    Esenlikler dilerim.l

    YanıtlaSil