1 Kasım 2014 Cumartesi

Guess saat satışı yaptığını iddia eden site dolandırıcılık yapıyor


guessturkey.com internet sitesi Guess marka saat satışı yapıyor görünüyor. Ancak sakın inanıp alışveriş yapmayın. Tamamen dolandırıcı bir site. Yapılan alışverişlerde hem orjinal olmayan ürün gönderiyorlar hem de fatura göndermiyorlar. Bu nedenle kimden alışveriş yaptığınızı dahi bilemiyorsunuz. Muhatap alacağınız bir firma ya da kişi söz konusu olmadığı için iade de imkansız gibi.

Lütfen alışveriş yaparken özellikle henüz tanımadığınız ya da ilk defa alışveriş yaptığınız siteler için kapıda ödeme yöntemini tercih etmeyiniz. Şayet kargo firması aracılığı ile gönderen kişinin adını, TC kimlik numarasını ve adresini elde edebilirseniz savcılığa şikayet edin.




30/10/2014 tarihinde Facebook üzerinden reklamını gördüğüm guessturkey.com sitesinden Guess marka bir saat siparişini online olarak, teslimatta kapıda ödeme şeklinde verdim. Önce bir mail geldi. 

Yarım saat kadar sonra 0531 429 77 06 nolu telefondan saat 15:27 de arandım. Ürünle ilgili birkaç soru sordum, ürünün orjinal olduğunu, garanti belgeli geldiğini söylediler. Onay verip adres teyidi yaptıktan sonra telefon görüşmesini bitirdik.

31/10/2014 tarihinde 13:55'te 0530 263 02 24 no'lu telefondan kargo yetkilisi kişi aradı ve evde olup olmadığımızı kontrol ettikten 20-25 dakika sonra ürünü teslim etmek üzere geldi. O sırada telefon görüşmesi yapıyordum ve ürünü teslim alıp, ödemeyi yaptım. Hemen ürünü açtığımda alışa gelmiş Guess kalitesinde olmadığını farkettim.

Yaklaşık 5-10 dk geçmişti, kargoyu getiren şahsı tekrar aradım. Ürünün sahte olduğunu, iade etmek istediğimi söyledim. Kargo elemanı firmayı aramamı söyledi. O saatten sonra 0531 429 77 06 nolu telefonu defalarca aradım ancak telefon kapalıydı.

Gelen kargo paketi üstünde gönderici olarak Markamillion firması görünüyor. Ve internette incelediğim kadarı ile kurumsal bir firma.

Bana vaat edilen orjinal ürün yerine, sahte ürün yollandı. Bu yüzden ödemiş olduğum 179 TL'nin tarafıma iade edilmesini istiyorum. 

İlginiz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Ayşegül Argalıoğlu 

Ayşegül Hanım, kargo üzerinde yazan gönderici adı "Markamillion" büyük olasılıkla bir firma ismi değildir. Kargo firmaları için kullandıkları bir kullanıcı adı gibi görünüyor. guesturkey.com sitesi ile www.markamillion.com sitesi aynı şahsa ait siteler gibi görünüyor. Her iki site de alışveriş güvenliği taşımıyor. Satışı yapan kişi yapa firmaya ait adres bilgisi banka hesap numarası gibi herhangi bir bilgiye ulaşamadık. İyi niyetli olmadıkları çok açık. Kargo firmasından göndericinin bilgilerine ulaşarak savcılığa şikayet edin.


İlgili Haberler:

İnternet alışverişinde büyük tuzak

Facebook reklamları ile telefon satışı dolandırıcılığı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder