7 Ekim 2013 Pazartesi

Avea "Güvenlik nedeniyle kullanıma kapattık" dediği hatlar için fatura düzenliyor

Annem ve babam için Avea dan iki ayrı hat aldım. Hattı aldığım bayiye "Hemen mesaj atıp kullanmam gerekiyor mu?" diye sorduğumda kullanacağınız zaman takarsınız diye cevap verildi. Yıllık izin alıp memlekete gittiğimde hattı takıp mesaj atınca engellendiğini gördüm. Fatura tahakkuk ettirilmiş olabilir diye düşünüp faturayı ödediğim halde yine kullanıma açılmadı. 444 1 500 nolu numarayı aradığımda güvenlik nedeniyle hattın engellendiği, 40 TL ödemem halinde açılacağı söylendi. Hiç kullanılmayan iki hat için toplamda 30 TL ye yakın fatura ödediğim halde kullanabilmem için 40*2=80 TL daha ödemem istendi.

Avea'ya konuyla ilgili mail atıp kullanılmaya başlanmayan hat için tahakkuk edilen faturanın sözleşmenin hangi maddesine istinaden oluşturulduğunu, 40 TL'nin hangi maddeye istinaden istendiğini, üzerinde tarih bile olmayan sözleşmenin geçerli olup olmadığını, düzenlenen sözleşmede iletişim telefonu verildiği halde adıma fatura düzenlendiğine ilişkin verdiğim numaraya neden mesaj atılmadığını veya verdiğim adrese neden fatura gönderilmediğini 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca bilgi verilmesini istedim, aksi takdirde Tüketici Hakem Heyeti'ne konuyu aktararak hakkımı arayacağımı bildirdim. Aradan üç beş gün geçtikten sonra 40 tl yi ödemek üzere banka hesap numarasını öğrenmek için 444 1 500 ü aradığımda hattı bir saat içinde açacaklarını söylediler. 40 tl yi ödemeden hatlar açıldı. Bu arada ikinci faturaları da ödedim. Sonra ikinci hat 40 tl ödemediğim için garip bir şekilde kullanıma kapatıldı. Konuyla ilgili telefon görüşmeleri sonrasına pes edip 40 tl yi ödedim. Parayı ödedim, hattı açın artık diye telefon ettiğimde konunun incelendiğini, 48 saat içinde bilgi verileceği söylendi. 48 saatlik süre dolduğu halde hala ses yok. Bu arada 75 yaşında olan babam günlerdir telefonsuz ve iletişim özgürlüğü hiç bir sebep olmaksızın kısıtlanmış durumda.

Adresime gönderilmeyen faturalara ilaveten keyfi istenen 40 tl yi ödediğim halde kapanan hat nedeniyle şikayetçiyim.

Aynur YILMAZ SIKIER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder