11 Ağustos 2013 Pazar

Katkılı motorin almaya gerek yok, hepsinin kalitesi aynı

EPDK, tüketicileri yüksek fiyatlı motorin kullanımına yönelten akaryakıt şirketlerine karşı vatandaşı uyardı: "Ürün kalitesi her yerde aynı, fazla para vermeyin"

Akaryakıtta yüksek fiyatlar son günlerin en büyük tartışma konusu olurken, Enerji Piyasaları Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) denetimiyle kâr marjları düşen bayii ve şirketlerin farklı yollara başvurmaya başladığı ortaya çıktı. Kuruma gelen şikayetlerle bazı şirketlerin, son dönemde istasyonlarda "Euro diesel- Kamyon motorini" adlandırmaları ve "Kamyon motorini kullanmayın, Avrupa standartlarında yüksek fiyatlı yakıt alın" açıklamasıyla vatandaşı yüksek fiyatlı akaryakıta yönlendirdiği tespit edildi.

26.03.2012 tarihli Sabah gazetesi haberi:

'FAZLA PARA ÖDEMEYİN'
Şikayetlerin yaygınlaşması üzerine konu incelemeye alındı. Kurum yaptığı resmi açıklamada Nisan 2011 itibariyle kırsal motorin olarak adlandırılan yüksek kükürtlü motorinin kaldırıldığını hatırlatarak, "Tüm motorinlerin kalitesi aynıdır ve uygundur. Halk arasında 'Euro diesel' olarak bilinen fakat resmi ismi 'motorin' olan tek tip motorin satışına geçilmiştir. Söz konusu ürünün kullanımında otomobil, otobüs, kamyon, TIR, traktör vb. ayrımlar bulunmamaktadır" uyarısı yaptı. Vatandaştan motorin alırken bu ayrıma dikkat etmesini ve yüksek fiyat ödememesi istendi.

UCUZ BENZİNİ ALIN
EPDK Başkanı Hasan Köktaş, SABAH'a yaptığı değerlendirmede istasyonlarda satılan tüm ürünlerin aynı kalitede olduğunu belirterek, "Tüketici olarak bilinçli olmak zorundayız. Ucuz olandan almamız lazım" çağrısı yapmıştı. EPDK, daha önce normal ürünle katkılı ürün arasındaki fiyat farkının açılması üzerine piyasaya müdahale etmiş ve dağıtım şirketleri, katkılı ürünlerde fiyatları önemli oranda düşürmüştü. Ancak iki ay geçmeden fiyatlar tekrar katlanmaya başlamıştı.

15 KURUŞ DAHA FAZLA
4.5 TL'ye çıkan benzin fiyatlarında bayi ve dağıtım payı 40 kuruş. Uzun yıllardır AB fiyatlarının üzerinde seyreden kâr marjları, geçen yıl ilk kez makul seviyelere düştü. Bu nedenle şirketler çareyi katkılı ürünlere sarılmakta buldu. Akaryakıt istasyonlarında satılan katkılı benzin ve motorinin kâr marjı, normal benzin ve motorine göre 15-20 kuruş daha yüksek. Avrupa'da katkılı ürünlerde kâr marjı 4-5 kuruş, Rusya'da ise 1 kuruş iken, bu ürünler son dönemde şirketlerin yeni kâr kapısı oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder