17 Temmuz 2013 Çarşamba

Erdoğan'dan 'Kredi kartı almayın' çağrısı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, vatandaşlara kredi kartı uyarısı yaptı. Erdoğan, "Zengin değil, benim fakir kardeşim. Kredi kartına bayılıyor. Ama ay sonu gelmeden de maaş bitiyor. Herkes ayağını yorganına göre uzatmayı bir öğrense, faiz lobisi de bu parayı göremeyecek" dedi.



Başbakan Erdoğan, Ankara Vilayetler Evinde Aile ve Sosyal Politikalara Bakanlığı tarafından şehit yakınları ve gazilere verdiği iftarın ardından bir konuşma yaptı. Konuşmada faiz lobisine ve kredi kartlarına değindi.

İktidara geldiklerinde Türkiye'de yolsuzlukların diz boyu olduğunu, şimdi de "Tamamen bitti" demediğini dile getiren Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Geçenlerde ben, 'faiz lobisi' derken boşuna demedim. Bir şeyler bildiğim için bunları söylüyorum, zira faiz dışı gelirlerle abad olan bir lobi var. Hani şu kredi kartları falan diyorsunuz ya, bunları almayın. Bunlardan ödediğiniz paralar, sadece bir bankayı vereceğim, isim vermiyorum, 600 trilyon bir yılda geliri, faizin dışında. Bunun yanında Ziraat, Halk, Vakıf üçünün bu yandan toplam gelir 600 trilyon. Oynanan oyunun ne kadar büyük olduğunu görüyor musunuz? Kim ödüyor bu parayı? Zengin değil, benim fakir, fukara kardeşim. Allah selamet versin, bayılıyor da 'bir tane kredi kartı elime alayım' diye, onunla sanki hava atıyor. Ay sonu gelmeden maaş bitiyor, faizi, şunu, bunu vesaire. Oynanan oyun büyük, bu oyunu hep beraber bozmamız lazım. Herkes ayağını yorganına göre uzatmayı bir öğrense, o zaman onlar bu parayı göremeyecekler.

Bir tanesine açık söyledim, 'Allah aşkına, faizden elde ettiğin gelir tamam fakat bu faiz dışı elde ettiğin parayı gömüleceğin mezara doldursak o mezar almaz bunu. Ne yapacaksın bu parayı? Vatandaştan almayın bu paraları, komisyonları almayın...' Ama yok, doymazlar, diyorum ya onların gözünü ancak kara toprak doyuracaktır."

Kaynak: Yeni Şafak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder