9 Mayıs 2013 Perşembe

Bursa Media Markt Şikayeti

Merhabalar, aşağıda yaşadığım mağduriyeti uzun uzadıya anlatmaya çalıştım. İlçe tüketici hakem heyetine başvurdum ancak daha sonra öğrendiğim kadarı ile ilçe hakem heyeti 1.190 TL' ye kadar, il hakem heyeti ise alt sınır 3.150 TL' den başlamak üzere ki dosyalara bakıyor yani anlayacağınız 1.800 TL' ye aldığım ürün için Tüketici Mahkemelerine gitmem gerekiyor, Bu tarz firmalarda nasıl olsa tüketici mahkemeye gitmez anlayışıyla oyalama taktiği deniyor (örnek olarak; ben cihazı neden değişim/iadesini yapmadıklarını sorduğumda bana hep aynı yanıtı veriyorlar, güya kurumsal anlayışları gereği fatura tarihinden itibaren 30 gün içinde olurmuş ancak hiçbir yerde bu veya buna benzer ifade bulunmuyor, bütün ısrarlarıma rağmen bununla ilgili bana yazılı evrak vermediler). Benim tek isteğim büyük zincir mağazaların tamamen keyfi davranışlarının önüne geçmek bu konuda ne yapabilirim?



24.01.2013 Tarihinde Bursa Media Markt Anatolium mağazasında almış olduğum UE40ES6710XTK marka Samsung LED televizyonun kurulumu için Bakırköy/Kartaltepe adresinde faaliyet gösteren MTA Elektronik servisinden 06.02.2013 tarihinde kurulum hizmeti yapıldı.  07.03.2013' te ilgili cihazın sinyal almadığını farkettim sonrasında ilk olarak Bakırköy' deki servisi sonrasında ise Samsung Çağrı Merkezi' nden ilgili arıza için 08.03.2013 tarihinde kayıt oluşturdum (kayıt esnasında benden televizyon ile ilgili bazı ayarlamalar yapmamı istediler ancak bütün çabalarımıza rağmen herhangi bir sonuç alınmayınca servise yönlendirme yapıldı. ilgili yerlerle yaptığım bütün telefon görüşmeleri sesli kayıt cihazlarında kayıtlıdır.) 09.03.2013 tarihinde servisten gelen yetkili, bütün kontrollerini yaptıktan sonra sorunun cihazdan değilde büyük ihtimalle yukardaki binaya ait uydu sisteminden kaynaklı olabileceği dolayısyla dışardan bu hizmeti verecek bir teknik servis getirmemi istediler (sinyal ölçüm cihazları olmadığı için). Ürünü aldığımızda kurulum sonrasında oluşabilecek bütün aksaklıklarla ilgili Samsung' un servisi hizmet vermesi gerekirken, beni dışardaki başka teknik servise yönlendirdiler (ilgili hizmeti ücret karşılığı aldım; 20 TL). Netice itibariyle yapılan sinyal ölçümlerinde, sinyallerin kuvvetli olduğu arızanın tamamen cihazdan kaynaklandığı tarafıma beyan edildi. 10.03.2013 tarihinde 444 77 11 nolu Samsung Çağrı merkezine durumu izah ettiğimde bana 08.03.2013 tarihli arıza kaydımın açık olduğunu dolayısıyla Bakırköy' deki servisinin en yakın zamanda cihazınıza müdahale edeceğini belirttiler.

Yaptığım bütün telefon görüşmeleri kayıt altına alındığı için gerek çağrı merkezi ile gerekse de servis ile yaptığım bütün görüşmelerde (en az 7-8 personel) bana farklı farklı bilgiler verdiler, benim talebim ilgili cihazın değişim/iadesi ancak onlar parça değişiminde ısrar ediyorlar, değişim yapılmama sebebi olarak ise yukarıda belirtiğim gibi herkes farklı farklı bilgi veriyor (güvenim kalmadı); Cihazı değiştirmemek için çağrı merkezi/servis' teki personelin kimisi fatura tarihi, kimisi ise kurulum tarihinde Garanti Belgesi' ne firmanın kaşe ve ıslak imzasının bulunduğu tarihin geçerli olduğunu ifade ettiler.  Son olarak cihazı aldığım firma ile yaptığım yüzyüze görüşmede (Şirinevler Media-Markt) kendilerinin satıcı firma olduklarının dolayısıyla değişim/iadelerinin tamamen üretici firmaya ait olduğunu onların rapor yazmaları durumunda memnuniyetle ürünü değişebileceklerini ifade ettiler.

Sonuç olarak özellikle üretici firma ile yaptığım bütün telefon görüşmelerinde sorunumu çözecek muhatap bulamadım (bütün ısrarlarıma rağmen bana yetkili bir personelin telefon numarasını kurum politakaları gereği verilmedi), talebim henüz bir ayını yeni dolduran cihazın değişimi/iadesinin gerçekleştirilmesidir.

Yukarıda belirtiğim durum ile ilgili 07.08.09.10.11-03.2013 tarihleri arasında yaptığım bütün telefon görüşmeleri sesli kayıt cihazlarında kayıtlı olup ilgili konu hakkında gerek üretici firma gerekse de firmanın servis hizmeti veren personeli hakkında şikayetçiyim. İlgili mağduriyetimin  giderilmesi hakkında yardımlarınızı rica ederim.

Saygılarımla.

Atilla Cantepe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder