29 Ocak 2013 Salı

Vakıfbank şikayeti

Vakıfbank Konya-Ereğli şubesinden kullanmış olduğum konut kredisi için ödemiş olduğum dosya masrafını iade almak istiyordum. Ancak zaman bulamadığım için bir türlü ilgilenememiştim. Dosya masrafının iadesi konusunda Tüketici Köşesi'nin paylaştığı haberleri ve şikayetleri okudum. Tamam dedim, artık daha fazla beklemeye gerek yok, gidip şu işi bir an önce halletmeliyim.

Geçen gün Vakıfbank Ereğli Şubesi'ne giderek konu ile ilgili bir ön görüşme yapmak istedim. Ancak banka personeli konu ile ilgili izlemem gereken yol hakkında bilgi almak için geldiğimi görünce bir anda tavırlarını değiştirdi. "Boşuna uğraşmayın, alamazsınız. Hem kredi almak için siz bize geldiniz, biz size kredi verelim demedik ki. Kredi alırken dosya masrafını bilerek aldınız ve ödediniz." dedi. Bu sözleri yüzüme bile bakmadan söyledi. Bilgisayar başında belli ki müşteriden daha önemli işleri vardı. "Neden alamayayım? Hem bu parayı siz ödemeyeceksiniz ki! Sinirlenmenize gerek yok. Siz de buranın bir çalışanısınız. Siz burada hizmet vermek için, ben de hizmet almak için varım. Ben sadece bilgi almak için geldim" dedim. Çok anlamsızdı Vakıfbank çalışanının tavırları. "Tamam, bilgiyi aldınız. Gidin şikayet edin." dedi. Baktım konuşmak anlamsız. Çıktım oradan. Bu tavırlar son derece rencide ediciydi. Sonra öğrendim o personelin ismini. İsmi Ünal Mert olan bu personel tam bir eski zihniyet devlet memuru gibi müşterilerini rencide etmekte ve kuruma zarar vermektedir.

Vakıfbank'tan çıktıktan sonra, bu personele inat, o dosya masrafını almak için hızlı bir şekilde bir dilekçe yazdım ve PTT aracılığı ile taahhütlü olarak Vakıfbank Konya-Ereğli Şube'sine gönderdim. Dilekçemde geriye dönük olarak yapılan tüm haksız kesintilerin dökümünü ve tarafıma bu kesintilerin ödenmesini istedim. Elbette ödemeyecekler ama gelen cevaba istinaden bir şikayet dilekçesini Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne vereceğim.

Vakıfbank ve Ünal Mert isimli personelinden şikayetçiyim. Vakıfbank'tan kredi kullandığıma son derece pişmanım. "Bugün git, Pazartesi gel." zihniyetiyle çalışıyorlar hala. Bir kez daha Vakıfbank ile kesinlikle çalışmam. Tüketiciler olarak haklarımı takip etmeliyiz. Bilgilendirme ve sesimizi duyurma noktasında sunduğunuz destekten dolayı Tüketici Köşesi'ne de teşekkür etmeden geçemeyeceğim. İyi ki varsınız.

Kadir Y.

Bankaya verilecek örnek dilekçe:



....................... Bankası ............................ Şubesi Müdürlüğüne
Konu: Kredi masrafları iadesi.
Bankanızın ............................. numaralı kredi müşterisiyim. Her kredi işleminde bankanıza, anılan krediye ait kredi masrafını ödemekteyim. Ancak, çeşitli mahkemeler ve Yargıtay kararlarıyla “Kredi masraflarının haksız şart niteliğinde ve tüketicilerden tahsilinin haksız olduğu sabitlenmiştir.” Bu çerçevede;
1) Şimdiye kadar bankanıza yaptığım tüm kredi masrafları ödentilerinin on yıl geriye dönük dökümünün bir listesinin verilmesini,
2) On yıl geriye dönük olarak kesilen masraf ücretlerinin toplamının yasal faizi ile tarafıma iadesini,
Aksi takdirde alacağımın faiziyle birlikte tahsili için her türlü mahkeme masrafları ve avukatlık ücretlerini bankanızdan tahsil etmek üzere yasal yollara başvuracağımı bildiririm.
Saygılarımla,


.../.../2013
Ad SOYAD
Adres:

2 yorum:

  1. Vakıfbank çıldırmış olmalı. Şube benim dilekçem ya da bu şikayetim sonrasında ödeme planımda gözükmeyen bir değişiklik yaptı. Normalde 12, 24, 36 ve 48. taksitlerin tutarlarına ek olarak ödeme planında belirlenmiş Dask ve Hayat sigortasından kaynaklanan artı ödemeler vardı. Geçenlerde 36. taksiti ödediğimde taksit tutarımdan fazla bir miktar yatırarak, sigorta bedellerini de ödemiştim. Ancak şimdi 38. taksitte ansızın bir değişiklik oldu. Plana göre 1489,23 TL olması gereken taksit tutarı 1683,74 TL oldu. Bu artışın nedenini aradığım müşteri hizmetleri yetkilisi dahi bilemedi. Şube ile görüşmemi istedi. Ne çağ dışı bir banka. Benim bilgim dışında kim bilir ne sigortası yaptılar yine? Şikayetim bitmiyor maalesef. Siz bu Vakıfbank'tan uzak durun ki benim gibi yanmayın.

    YanıtlaSil
  2. Aslı Demirtaş2 Mart 2014 21:28

    Son derece ilkel hizmet veren diyemeyeceğim, ilkel hizmeti bile sadece vermeye çalışan bir banka. Ben de Ereğli'de yaşıyorum ve para yatırma ünitesi olan sadece bir tane bankamatik var. O bankamatik ise çoğu zaman arızalı. Hatta bir defa paramı yatırmak isterken, paramı aldı sonra ötmeye başladı. Akşam saatlerinde ne yapacağımı şaşırdım. Ne kartı verdi, ne de parayı. Müşteri hizmetlerini aradım 20 dakika müzik dinlettikten sonra açtılar. "Bir şey olmaz siz gidin" dediler. Nasıl da rahatlar. Zaten bankamatiğin tuşları da pislikten kapkara olmuş, dokunmak bile istemezsiniz. Kısacası ben de Vakıfbank müşterisi olmaktan rahatsızım. Borcum bitince hesabımı hemen kapattıracağım.

    YanıtlaSil