29 Ocak 2013 Salı

Nokia Lumia 920 şikayeti


5 Ocak 2013 tarihinde Nokia Lumia 920 telefon satın aldım. Devamlı ekran görüntüsü kaybolduğu için  Nokia destek hattından yönlendirmeyle fabrika ayarlarını yüklettiler.( bu arada cihazdaki bilgilerimde sıfırlanıyordu.) Daha sonra çözüm yeterli gelmeyince Nokia teknik servise 16 Ocak 2013 te teslim ettim. 22 Ocak 2013 te bana yeni bir sıfır Nokia Lumia 920 gönderdiler. Gönderilen telefonda kayıtlı resimler (default olanların dışında) vardı ve kamerası çalışmıyordu. Ben de yeni gelen telefonu tekrar 28 Ocak 2013 tarihinde kameranın çalışmaması ve daha önce çekilmiş resimlerden dolayı Nokia teknik servise verdim.

Ben aldığımdan beri kullanamadığım ve devamlı sorunla karşılaştığım için ödediğim ücreti geri alabilir miyim?

Ahmet Yavuz


Alınan ürün ayıplı mal kapsamında ise Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince tüketici malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmek zorundadır.

Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmelik gereğince satılan ürün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması ve tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Cep telefonlarının garanti süresi 2 yıl olup azami tamir süresi 20 iş günüdür. Bir yıl içerisinde dört defa ya da toplamda altı defa arızalandı ise iade/değişim talep edebilirsiniz. Tamiri için azami süre olan 20 iş gününün aşılması da yine iade/değişim talebiniz için gerekçe oluşturur. Bunların hiç biri gerçekleşmese bile bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılmasını gerekçe göstererek iade/değişim talebinde bulunabilirsiniz. Talebinize olumlu yanıt alamazsanız, mutlaka Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurmalısınız. Detaylı bilgi almak için 175 Alo Tüketici Hattını arayabilirsiniz.

4 yorum:

  1. “28/1/2013 tarihinde 43341 nolu kayıt numarasıyla Kamerası calışmadığı için LUMİA 920 nokia teknik servis aytel/pendik adresine bıraktım. 9 subat 2013 te cihazı servisten aldığımda teknik servis raporunda "BELİRTMİŞ OLDUĞUNUZ HATALARA RASTLANMAMIŞTIR" yazısıyla güncelleme altında kişisel bilgilerim silinmiş geldi CİHAZI TEKNİK SERVİSE VERİRKEN CİHAZ KAMERASI ÇALIŞMIYORDU İNANAMADIM

    YanıtlaSil
  2. AYTELE DÜŞTÜYSEN allah yardımcın olsun aynı şekilde sorun bendede var nokıa lumıa 920

    YanıtlaSil
  3. Ben alamiycam o zaman. Ben almak istiyodum bu telden vazgecicem qaliba herkes bir sheyinin sorun yaratdigni soyluyor... Hicmi alipda hayrini goren yok...

    YanıtlaSil
  4. Lumia 920nin Bi sorununu da ben söyleyeyim mesela Facebookta gezinirken Bi sayfaya girdiğinizde daha sonra kaldığı sayfaya geri dönmek yerine ana sayfanın taa en basına atıyor tekrar o yere kaydıra kaydıra varmak epeyce zaman alıyor tam bir saçmalık gözünü sevdıgım dandık ama androıdlı samsung galaxy ace

    YanıtlaSil