13 Ocak 2013 Pazar

For Sale - For Rent Gayrimenkul şikayeti


10.11.2012 tarihinde FOR SALE & FOR RENT REAL ESTATE  A/C  GARİMENKUL  
Şirinyer / Buca Temsilcisi Cüneyt  Y. UYANIK  aracılığıyla bir daire satın almaya karar verdim Cüneyt beyin bana ev sahibi olarak tanıttığı kişi ve müteahhidin kardeşi ile 1+1, 70 metre kare bir daire için 1000 TL komisyon karşılığı pazarlık yaptık. Orada bütçemin yeterli olmadığını mecburen kredi kullanmam gerekeceğini, öncelikle bankalarla konuşmam gerektiğini söylediğimde 90.000 lira mortgage kredisi emlakçı Cüneyt bey tarafından kendi anlaşmalı olduğu banka kanalı ile sağlayabileceğini söyledi. 10.12.2012 tarihine kadar bu işlemlerin Cüneyt beyin kendisi tarafından bir aylık süre içerisinde hazırlanacağı söylendi. Eşimin ve benim nüfus kağıtlarımızın fotokopilerini alarak ofisinde bir sözleşme hazırlayarak daire sahibine ve bana imzalattı ve bir ay sonra kirada oturduğumuz evi boşaltıp kendisi aracılığıyla alacak olduğumuz daireye gönül rahatlığıyla taşınabileceğimizi söyledi.



O gün geldiğinde kredinin ve diğer işlemlerin hazır olduğunu söyledi oysa ki hiç bir şey hazır değildi. Kendisine "Cüneyt Bey, ne oluyor sizin sözünüz nerede kaldı?" dediğimde siz taşının iki gün içinde şantiye elektriği ve şantiye suyu bağlatacağım tapuyu aldığınızda doğal gazını da bağlatıp bütün abonelikleri üzerinize alacaksınız diyerek bize kirada oturduğumuz evi boşalttırarak, bizi ailece zor durumda bıraktı. Aradan üç gün geçmesine rağmen şantiye suyu ve elektriği konusunda binada hiçbir çalışma olmadığını görünce kendisini telefonla arayarak "Cüneyt Bey burada yaşamak mümkün değil siz ailenizle yaşayabilirseniz, ben de ailemle yaşayacağım. Gelin halimizi bir görün. Bu çağda İzmir gibi bir kentte bizi ailece perişan ettiniz." diye sitem ettiğimde kendisi bana ben sana daire satmaktan vazgeçtim, ben o daireyi daha pahalı bir fiyata başkasına satarım diyerek çirkefleşti ve bana ev sahibi diye tanıttığı kişiyi arayarak ben daireyi satmaktan vazgeçtim demiş bunun üzerine ev sahibi diye tanıdığım kişi beni arayarak sen emlakçıyı boşver ev bizim o kim oluyor diyerek beni sakinleştirip her şeyin zaman içerisinde düzeleceğini söyledi. Bu arada Cüneyt Beyin anlaşmalı olduğu bankayla kredi için irtibata geçtiğimde bankadan da komisyon aldığı için bana fahiş fiyatla kredi çıkarttıracağını öğrendim. Bunun üzerine başka bir bankadan bireysel olarak kredi talebinde bulundum ve kredi çıkana kadar ev sahibi diye tanıtılan kişi tarafından Şirinyer Forbes Çarşısının alt sokağında  günlük kiralık bir daire tutarak 12 gün kaldık. Bu arada kredi talebimin sonucu geldi ve tabi ki talep ettiğim kredi maalesef çıkmadı mecburen evi alamadım. 26.12.2012 tarihinde çocuğum, eşim ve ben arabamda eşyalarımla birlikte Buca kazan, ben kepçe kiralık daire arayıp bularak, yeniden kiraya çıkmak zorunda kaldım. Geçen bu süreç zarfında ev sahibi olarak tanıttığı kişi çeşitli zamanlarda hesaba mahsuben borcumuzdan düşülmek kaydı ile benden 3500 lira para aldı ve Cüneyt Beye komisyon olarak verdiğini söyledi bana sattıkları daireyi tahliye etmek için eşyalarımızı taşırken dairenin esas sahibinin oğlu geldi ve bu dairenin esas sahibinin kendisi olduğunu dairenin 70 metrekare olmadığını 51 metre kare olduğunu geç te olsa bana ev sahibi olarak tanıtılan kişi ve emlakçı Cüneyt Bey tarafından kumpasa getirilip dolandırıldığımın farkına vardım. Bu gün itibarı ile bize aracı olduğu dairede ve bulunduğu binada hala ne elektrik ne su ne de doğal gaz mevcut değildir. Bunun isterseniz tespitini yaptırabilirsiniz. Kızım 9 Eylül Üniversitesinde okumaktadır. Maalesef ki kızım iki hafta okuluna gidemedi. Bir müddet için geçici olarak biz ailece karşı yakaya aile dostlarımızın yanına bir kaç gün başka aile dostlarımızın yanına gitmek zorunda kalarak bizi ailece perişan ve mağdur etti. Bir de utanmadan beni avukatına bildirmiş. Avukatı beni arayarak Cüneyt Beyle yapmış olduğunuz ticari alışverişten doğan komisyon bedelini ödememişsiniz bu bedeli ödeyip ödemeyeceğimi aksi taktirde hakkımda yasal işlem yapacağını, aleyhimde dava açacağını söyledi. Beni telefonla arayan avukata benim burada yabancı olduğumu kendisinin yalancı üçkağıtçı insanların avukatı olmamasını benim gibi dürüst ve mağdur insanın avukatı olmasını yani beni Cüneyt beye karşı savunmasını söylediğimde kendisi bana Bayraklıda Adliye sarayının ve Avukatlar barosunun olduğunu bana orada yardımcı olacaklarını ve savcılığa suç duyurusunda bulunabileceğimi söyledi. Bende aynen o avukat beyin tavsiyesine uyarak suç duyurusunda bulundum.

Satışı dürüstçe gerçekleşmemiş bir alışveriş için emlakçı Cüneyt Bey bana tazminat davası açabilir mi? Eminim ki benim durumumda olup sizlere şikayet dilekçesi veren onlarca vatandaşlar mevcuttur. Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim saygılarımla.

Erdoğan DÖNMEZ

Bu durumda herhangi bir tazminat davası açabileceğini düşünmüyoruz. Zaten suç duyurusunda bulunmuşsunuz. Savcılık gerekli incelemeyi başlatacaktır. Ancak "Alo 175 Tüketici Hattı" ya da bir avukat aracılığı ile daha sağlıklı bilgi alabilirsiniz. Tüketici dernekleri de size yardımcı olabilir. Lütfen bağlantılar sayfamızdan iletişime geçiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder