15 Aralık 2012 Cumartesi

Nokia ve Teleservice şikayeti


Garanti kapsamındaki telefonumu Nokia Care'e teslim ettim. Telefon durup dururken açılmamaya başlamış, açmaya çalışınca titreyip açılmıyordu. Problem internetten araştırdığımda tüm dünyada ve neredeyse tüm  Nokia telefonlarda görünen bir problemdi. Nokia Care ise Teleservice isimli şirkete havale etti. Onlarda 17 gün sonunda anakartta fiziksel hata teşhisi koydular.

Telefonu elimden düşürmemiştim bile, dışında da çizikler dışında herhangi bir vuruk vs. bulunmamaktaydı. Garanti içindeki telefonumu Teleservice kasasında herhangi bir darbe olmadığı halde anakartta darbe olduğunu ileri sürerek tamirsiz iade etti. Mantıklı düşünen biri olarak ana kasada bir darbe olmadan (telefonumu düşürmediğime de emin olarak) nasıl oluyor da, anakart darbe sonucu fiziksel olarak hasar görüyor anlamadım. Bu tamamen Teleservice'in uydurması. Firma telefon görüşmesinde beni ikna edemedi. Nokia da "Biz servise güveniyoruz, size güvenmiyoruz" dedi. Bu düpedüz soygunculuktur. Garantili telefon satıp, ilk arızada kullanıcı hatası diyerek hakkı gasp etmektir bu. Eğer anakart arızası garantiye girmiyorsa ne giriyordur. Bana ne olduğunu anlamadığım bir fotoğraf gönderip işte hasar dediler eğer gerçekten fiziksel arıza varsa tüm davranışlardan sonra kartın değiştirildiğini veya orada hasar gördüğünü bile düşünür oldum.

Araştırmalarım sonucu bu davranışı Nokia'nın son zamanlarda oldukça sık yapıyor olduğunu öğrendim. Diyecek bir şey yok yazıklar olsun diyorum bir daha Nokia'nın önünden bile geçmeye niyetim yok ama yine de Tüketici Mahkemesine başvuracağım.

Erol Toksöz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder