8 Temmuz 2012 Pazar

Mehmet Öz'den sağlıklı yaşamın formülü


GÜNDE 10 BİN ADIM: Fazladan oturduğunuz her saat ömrünüzün yüzde 11'i eksiliyor. Haftada 5 gün, 30 ila 60 dakika yürümek kalp hastalığı riskini yüzde 40 azaltıyor. Herkesin günde 10 bin adım atması gerekli. Çocuklarımızın da aynı şekilde 10 bin adım atmasını sağlamalıyız. Ben hava güzel olunca bilgisayara yasak koyuyorum. Mutlaka dışarıda olmasını sağlıyorum.

GÜNEŞ ALTINDA 15 DAKİKA: Krom kilo vermenize yardım eden bir madde, şeker hastalığının sınırında olanlar için çok önemli. Tahıllı ekmekte var, sakatatların içinde, karaciğer ve böbrekte, ayrıca fındıkta bulunuyor. Ancak yediklerimizle vücudun ihtiyacı olan kromu almak çok zor. Bu nedenle takviye öneriyorum. Multivitaminlerin içinde olmasına dikkat edin, bazılarında var bazılarında yok.

GÜNEŞ KREMİ SÜRMEM: Yaşlanmaya karşı güneş korucuyu yalnızca yüzüme ve ellerime sürüyorum. Güneş koruyucular nedeniyle D vitamini alamıyoruz. Denize uzun kollu ince bir gömlekle giriyorum. Güneş altında 15 dakika kalıyorum. Yaşlanmaya neden olan yerlerime güneş koruyucusu sürüyorum, o kadar.

AVUKAT ORDUM VAR: Ben hiç mal satmıyorum. Beni referans gösteren şirketlere dünyanın her yerinde dava açtım. Benim ismim varsa o ilaca güvenmeyin. Altı yıldır savaş veriyorum, yüz binlerce dolar harcadım ama merdiven altında üretim yapan bu şirketler mantar gibi türüyor. Yeni kullanacağınız ilacı asla internetten almayın.

ZAYIFLAMA KOÇUNUZ OLSUN: Yanınıza bir arkadaş seçin çünkü araştırmalar, kilo kaybeden ve uzun vadede bu kilosunu koruyan kişilerin grup olarak kilo kaybedenler olduğunu gösteriyor.

DAHA FAZLA UYUYUN: Herkesin günde en az 30 dakika daha fazla uyumasını istiyorum. Ben her akşam 22.00'de yatarım ve 05.30'da kalkarım. Aralıksız uyurum, tuvalete kalkıyorsam bile ışık yakmamaya özen gösteririm.

KİLO VERDİREN KAHVALTI: Ben de mutfağa girerim, özellikle balığı çok iyi yaparım. Türkiye'deki balığın tadı hiçbir yerde yok. Her zaman yaptığınız kahvaltı yerine güne bu metabolizma hızlandırıcı karışımla başlayın. Bu karışımı içerek sabahtan itibaren yağ yakabilirsiniz: Yarım bardak az yağlı süzme yoğurt, 1 muz, yarım bardak çilek, bir tutam Hindistan cevizi, keten tohumu ve bir tutam yeşil çay tozunu karıştırın.

KİLO ALDIRAN 5 ÖNEMLİ SEBEP

1. Diyet gazlı içecek tüketmek. Onun yerine maden suyuna limon ekleyerek için.
2. Çok fazla kalori azaltmak. Normal kaloriye döndüğünüzde çok hızlı kilo alırsınız.
3. Makarnaların üzerine sos eklemek. Doğrusu makarnanın üzerine 1 çorba kaşığı zeytinyağı ve tuz eklemektir.
4. Akşamları fazla yemek. Aslında size kilo aldıran yemek saatiniz değil, alınan kalori miktarındaki yanlıştır.
5. Yağı azaltılmış gıdaları tüketmek. Tat vermek için içine eklenen katkı maddeleri daha çok şişmanlatır.

SAĞLIKLA İLGİLİ 7 KRİTİK HATA

1. Esneme hareketleri yapmamak: Kalp krizi riskini önler.
2. Kahvaltıyı ihmal etmek: Günün en önemli öğünüdür.
3. Geç kalma stresi: Yüksek tansiyona neden olur.
4. Bilinçsizce yemek: Öğleden sonra 3 atıştırmasından vazgeçin.
5. Çok fazla oturmak: Oturduğunuz süreye 30 dakikalık hareket ekleyin.
6. Aile ve arkadaşlıklardan kopmak: En büyük stres kaynağı.
7. Düzenli uyumamak: Diyabet hastalığına eşdeğer.

Kaynak: Sabah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder