25 Şubat 2012 Cumartesi

Ankara Mobilya Concept şikayeti


Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararına rağmen sorunlarınızı çözemediyseniz e-devlet şifrenizle başvurabileceğiniz artık Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde hizmet veren Tüketici Portalı - Tüketici Şikayeti Uygulaması ile şikayette bulunabilirsiniz. Şikayette bulunmak için buraya tıklayınız.

Oya Gürsu'nun şikayeti:

05.08.2011 tarihinde, kızım İstanbul Kadıköy'de bulunan "Ankara Mobilya Concept" isimli mağazadan katlanır yatak aldı ve 250.-TL ödedi. Birkaç gün sonra yatağı kullanmaya başladığımızda, üzerine koyulmuş olan plakaların doğru düzgün monte edilmediğini, her harekette teneke sesi çıkardığını, ayrıca üzerindeki yatağın da çok kalitesiz olduğunu farkettik. Firmayı defalarca arayıp sorunları ilettik ancak ya yetkilinin orada olmadığını söyleyerek telefon numaramızı alıp geri dönmediler ya da defalarca söz verdikleri halde ilgilenen olmadı.




Yılların firması, Ankara Mobilya olduğunu düşünerek merkezlerini aradım. Kadıköy'de bulunan 'Ankara Mobilya Concept'in kendileriyle bir ilgileri bulunmadığını, isimlerini kullandıkları için onlarla mahkemelik olduklarını ancak mahkemenin Ankara Mobilya Concept lehine sonuçlandığını söylediler. Yani, Kadıköy'deki mağazanın, yıllardır bildiğimiz ve kalitesine güvendiğimiz Ankara Mobilya'nın çakması olduğunu öğrendim.

16.08.2011'de Kadıköy Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne şikayette bulunduk. Hakem heyetindeki görevli, şikayetimi alınca çok güldü ve firmayla ilgili ellerinde yaklaşık 30 tane şikayet bulunduğunu söyledi. Bilirkişi evime geldi ve yatağı inceledi. Sonunda 28.12.2011 tarihinde karar lehimize sonuçlandı, yatağın ayıplı olduğu ve paranın iadesine karar verildi.

Sevincimiz kısa sürdü. Hakem Heyeti'nin kararını ve firmanın verdiği satış sözleşmesi ile para makbuzunu ekte görebilirsiniz. İcra yoluyla paramı alabilmek için bir avukata danıştım. Satış sözleşmesinde ve para makbuzunda firmanın ticaret sicil numarası veya firma ünvanı bulunmadığını söyledi. 'Sarı çizmeli Mehmet Ağa'ya mı hacze gideceğiz?' dedi. Yani, elimdeki Hakem Heyeti Kararı geçerliliğini yitiriyor. Hangi firmaya hacze gideceğim?

Ankara Mobilya Concept'i aradım, çıkan karardan bahsettim. Umursamadılır, Saray Halı olduk dediler. Saray Halı'yı arayarak Anadolu Yakası Bölge Müdürü'yle görüştüm. Firmaya daha önce ürün verdiklerini ancak 2012 itibariyle ilişkilerini kestiklerini söylediler.

En son 06.02.2012 tarihinde gördüm, Ankara Mobilya Concept, hala Kadıköy'de tabelasının tüm heybetiyle duruyor ve büyük ucuzluk yapmış!!! Benim yapacak birşeyim kalmadı çünkü firmanın ünvanı veya ticaret siciliyle ilgili bir bilgiye ulaşamıyorum. Ulaşsam bile, avukatımın dediğine göre, birkaç şirket kuruluşu yaptılarsa, benim ürünüm hangi firma üzerine onu bulmak mümkün olmayacak.

Uzun lafın kısası; Kadıköy'ün göbeğinde bir firma tarafından çok güzel dolandırıldım, uğraşmaktan yorulup paramın üzerine bir bardak soğuk su içtim ve firmayı Allah'a havale ettim.

Bunu size yazma sebebim, başka insanların canı yanmasın.
 
Oya Gürsu


6 yorum:

  1. Oya hanım öncelikle geçmiş olsun sıkıntınızı paylaştığınız için çok teşekkür ederim bende bu dükkana gidip ciddi bir düğün alış veriş yapmayı düşünüyordum sayenizde vazgeçtim tekrar geçmiş olsun belki bu yazınız size faydası olmamış olabilir ama emin olun en azından onların zararına oluryor çok sağ olun

    YanıtlaSil
  2. Oya hanımın başına gelen maalesef benim de başıma geldi.11.09.2012 tarihinde yatak baza başlık siparişi verdim. bazam kırık geldi. o an mal teslim kağıdına baza değişecek diye not alıp ertesi gün değiştireceklerini söylediler.bu şekilde bir hafta her gün yatak değişecek diye evde beklememe rağmen hala beni oyalamaktalar ve iadesini istediğim de ise iade yapılmadıgını söylemekteler. bununla da kalmayıp sankı suclu benmişim gibi telefonu benim ve arkadaşımın suratına kapama ve konuşmaya gittiğimdede üzerimize yürüme kabalığında bulundular.tüketici sorunları mahkeme heyetine ben de başvurdum sonucun cıkmasına güveniyordum fakat Oya hanımın yazısını okuyunca onunda bir işe yaramadığını gördüm.eğer bu durum için bu kuruma cezai bir yaptırım uygulayabilecek şikayet edilecek bir yer biliyorsanız paylaşırsanız çok sevinirim. bu insanların bu davranış şekliyle hala para kazanabiliyor olması çok kötü lütfen çevrenizde buradan alışveriş yapacak olan var ise bu yazılardan onlara bahsedin. ona göre karar versinler.

    YanıtlaSil
  3. Geçen hafta bu mağazadan genç odası takımı aldım, keşke öncesinde bunları okumuş olsaydım.Pazartesi günü eve teslim edilecekti, hava durumunu bahane edip salı gününe ertelediler.Dün de beklememize rağmen ne bir telefon ne mobilya hiçbir şey gelmedi.Bugün dönüş yaptılar ki baza ve çalışma masası cuma gününe bugün ise Gardırap ve şifonyer gelecekmiş.Resmen paramla rezil olmak bu.Eşyalarda bir hasar yaşanıp yaşanmayacağını da düşünmeye başladım.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Ben de 5 Mayıs'ta koltuk alışverişi yaptım. Burada yazılanları daha önce okumayı çok isterdim. Kadıköy'deki Ankara Mobilya Concept adlı mağazaya ayrı sinir oldum karşılaştığım tavra ayrı sinir oldum. Koltuk siparişi bugündü. İki gün önce arayıp, teslimat günü saat kaçta getirebileceklerini sordum. Özel sipariş olduğu için günün sarkabileceğini söyledi. Ben daha "nasıl olur" demeye kalmadan telefonda karşımdaki kişi motor gibi konuşmaya başladı. Üste çıkmaya çalışmanın böylesini ilk kez gördüm. Cumartesi sabah arayıp haber vereceklerini söyledi. Bugün 11:00'e kadar aramalarını bekledim ve onlar aramayınca tekrar ben aradım. Yarım saate arayıp haber vereceğiz dediler 1,5 saat sonra aradılar ve bugün yapılamayacağını, pazartesiye kaldığını söylediler. Ben bütün evin düzenini değiştirmişim, cumartesi sabahtan oturmuş bekliyorum, ona göre yerleştirme,temizlik yapacağım. Bana rahat rahat bugün olmayacak diyor. Bir de özür dilemek olmadığı gibi cayma hakkım olduğunu söyleyince "madem bunu öğrenmişsiniz gidip bunu okuduğunuz yere bakın özel siparişlerde bunun birkaç gün atabileceğini göreceksiniz" diyor. 175 Tüketici hattını aradım ve sözleşmede yazan tarihin bugün olduğunu, ürünü teslim almadığımı söyledim. Ne olursa olsun cayma hakkım olduğunu söylediler. Bu arada bendeki sözleşmede de sicil numarası yok, yeni Türk Ticaret kanuna göre bunun mecbur olduğunu sanıyordum. Benim ödemeyi yapmam 30sn sürdü diyorum, tabi ödeme yapacaksınız diyor bana. Bu nasıl bir ticaret kafasıdır. Tüm bu yaşadıklarımı 10 misline çıkaran karşılaştığım tavır oldu. Ticareti hiç bilmediklerini apaçık. Çok ciddi olarak ticarete girmenin yüksek sınırları olmalı. Bu gibi durumlarda mağazaya direkt uyarı gidecek bir sistemin kurulması da şart.

    YanıtlaSil
  5. Keske ben arastirsaymisim bu magazayi ben dugun alisverisi yaptim 6000 liralik oturma grubuna 2000 lira odedim uc aydir dogru duzgun kulkanmadim bile ilk ay kumasi torbalandi aradim bakip begendin biz kumasina bisey yapamayiz dediler dun otururken esimle uclu kanepede çıt diye bi ses duydum baktigimda kanepenin ortasindan kirildigini farkettim bugun aradigimda yemedigim laf isitmedigim azar kalmadi kullanici hatasina giriyormus garanti disiymis bisey yapamazlarmis istedigim yere basvurabilirmisim sansimi cok zorlamisim ne yaparsan yap dediler telefonuda yuzume kapadilar bagirarak ben nasil boyle bi hataya dustum bilmiyorum verdigim parayami yanayim ettikleri hakaretleremi bilemiyorum 2000 lirami cope atsam bu kadar icim acimazdi resmen paramla rezil oldum cok magdurum ve yukaridaki hanimefebdinin yazdiklarinida okuduktan sonra ne yapacagimi bilemiyorum..siz siz olun benim dustugum durumlara dusmeyim

    YanıtlaSil
  6. Maalesef biz de araştırmadan bu firmadan alışveriş yaptık. Evimize yakın olduğu ve fiyatları uygun olduğu için burayı seçtik. 750 tl'ye bir koltuk, 150 tl'ye bir puf aldık, ayrıca evdeki pufları da alıp kaplatacaklardı. Bize ödemeden önce 1 haftada koltuğun teslim edileceğini söylediler. Hatta teyit almak için tekrar sordum, 1 hafta ama hızlandırabiliriz de dediler. Gelip pufları aldılar. Aradan 3 gün geçti. Kendimi ona göre ayarladım, evde doğru düzgün oturacak yer yok, hafta sonu babam ve misafirler gelecek eve. Arayıp ne zaman teslim edilceğini sordum, biz sizi ararız dediler. Aramadılar. Tekrar aradım. En geç Pazar günü teslim etmeleri gereken ürün için "Salı gelebilir ama Çarşamba'ya da sarkabilir" dediler. "Nasıl olur böyle bir şey" deyince karşıdaki kişi çemkirmeye başladı, "özel siparişmiş, ben özel sipariş nasıl yetişir biliyor muşum". Dedim ki "ödeme yapmadan önce bana bunu söyleseydiniz almazdım. madem özel sipariş yetişmeyecek neden 1 hafta dediniz, hatta 1 hafta bize uzun gelip kararsız kalınca hızlandırabiliriz dediniz?". Eğer sözlerini yerine getirmeyeceklerse paramın iadesini istedim. 250 tl kesinti yapacağını, nakliye için de 200 tl alacağını söyledi. Resmen dolandırıcılık. Kabul etmedim tabi. Bunun üzerine karşımdaki bağırmaya başladı. Karşılığında ben bağırınca telefonu suratıma kapattı.
    Benim sinirlerim bozuldu eve gelip bu yorumları gördüm. Tüketici derneğiyle görüştüm. Onlar da haklarında çok şikayet olduğunu söylediler. Bunun üzerine firmayı tekrar aradım. Onlara haklarındaki şikayetlerden bahsettim. Bana "boyutumu aştığımı" söylediler. Evet aynen böyle dedi "boyutumu aşıyormuşum" o ne demekse. Sonra ben de kredi kartımı iptal ettirip gelecek taksitleri çekemeyeceklerini, nakit olarak verdiğim kısmı da avukat ve tüketici hakları ile almaya çalışacağımı söyledim. Bunun üzerine bana iyi niyetle hizmet vermek istediğini söyledi. "Biraz önce telefonu suratıma kapattınız bu mu iyi niyetiniz" dedim. "Sizi biraz bekletiyorum dedi". Sonra "ben atölyeyle konuştum, cumartesi günü teslimatınız yapılacak, önemli olan sizin memnuniyetiniz" gibi şeyler söyledi. Gerçekten cumartesi teslimat yapılacak mı, yoksa beni oyalamak için mi böyle dediler bilmiyorum. Üstelik sağlam, güzel puflarımız da ellerinde. Ürünlerin bu kadar kötü olduğunu okuyunca korktum. Bari sağlam puflarımızı mahvetmeseler. Eğer cumartesi günü o teslimat yapılmazsa ben de bu işin peşini birakmam. Sicil numarasının sözleşmede olmamasının büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum, sonuçta sicil numarası olmadan ticaret yapamaz. O bir yerden mutlaka öğrenilir dava açılırsa. Olmadan ticaret yapıyor ve vergi kaçırıyor olsa daha büyük sorun olur zaten.

    YanıtlaSil