29 Ocak 2012 Pazar

Kuruşunuza sahip çıkın!


  Bugün bankamatiğe para yatırmış eve dönüyordum ki Çarşamba Mopaş alışveriş merkezinin önünde sepet içerisinde paketlenmiş toz şekerleri gördüm.Evde şekerin bitmiş olduğu aklıma geldi hemen sepete yanaştım. Üzerinde 2,53 TL yazan paketi alıp kasaya ilerlerken bankamatiğin bana para üstü olarak verdiği kuruş paralar aklıma geldi  neyse ki yanımda kuruşlar var. Mopaş Alışveriş Merkezi herzaman yaptığı gibi küsüratları yuvarlayıp benden fazla para alamayacak diye geçirdim içimden... Kasaya geldim kasiyer bayan kasada 2,53 yazısını gördüğü halde bana 2,55 TL dedi. Buna aldırış etmeden cüzdanımdaki 3 kuruşu çıkardım tam para vericem, kuruşum var dedim ve 2,53 TL'yi kendisine uzattım.Kasiyer kendilerinde kuruşun geçmediğini söyleyerek kuruşları bana geri uzattı o anda büyük bir şok yaşadım. Nasıl olur etikette kuruş yazıyor bende kuruş veriyorum nasıl geçmez dememe karşılık bizde bu paralar geçmiyor diye ısrar etti.O zaman etiketlerin tüketiciyi yanılttığını ve bu şekilde yazılmaması gerektiğini söyledim ve ardından ikinci bir şok yaşadım. Kasiyer bütün pişkinliği ile sadece biz değil bütün marketler böyle çalışıyor hanfendi diyerek bana dumur üzerine dumur yaşattı.Birde sanki 5 kuruş bana çok gelmişde vermek istemiyormuşum muamelesi yaparak tamam hanfendi 55 kuruşu da almıyorum dedi ve 2 TL aldı.
              Sorun 3 kuruş yada 5 kuruş değil, sorun göz göre göre koyun muamelesi görmemiz. Vatandaş bunuda yutar vatandaş bunada kanar teorilerinden gerçekten çok bıktım. Türkiye Cumhuriyeti'nin para biriminde kuruş diye bir birim varsa ve birileri etiketinde kuruşlu bir fiat kullanmışsa ben bu kuruşu kullanmak zorundayım. Piyasada kuruş sıkıntısı yaşanıyor olabilir kötü niyetli birileri içeriğindeki bakırdan dolayı onları hurdacılara satıyor olabilir fakat bunun faturasını neden ben ödüyorum? Neden biz ödüyoruz?
             Mopaşa girip alışveriş eden müşteri sayısını düşünürsek ve her müşteriden kalan birkaç kuruşun kasa altında biriktiğini düşünürsek işin bu boyutu beni hiç ilgilendirmiyor ama ben her yaptığım alışverişde  bıraktığım kuruşların damlaya damlaya göl olacağını düşünüyorum.
     
           Etiketleriniz kuruşlu ise eğer para üstünüde kuruş olarak verin,yok eğer piyasada kuruş sıkıntısı var bulamıyoruz diyorsanız etiketteki kuruşları kaldırın cebimizdeki 3 kuruşada göz dikmeyin...

Şebnem Yıldız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder