29 Ocak 2012 Pazar

Isısan Bosch Kombi Yetkili Servis Şikayeti

Değerli Tüketici Hakları Savunucuları…

Son 6 aydır yaşadığım bir sorunu sizlerle paylaşmak ve bu konuyla ilgili neler yapabileceğim konusunda sizlerin önerilerinizden yararlanmak isteğimi belirtmek isterim. Adım Fahri Demirci, ailemle birlikte İzmir Bornova Erzene mahallesinde oturuyoruz. Geçen yaz Temmuz ayı başında evimizde bir takım tadilat işleri yaptırmak istedik, tadilat yapılırken de doğal gaz, kombi tesisatı yaptıralım diye düşündük. Bir arkadaşımızın tavsiyesi ile Bornova da bu işi yapan Borgaz mühendislik şirketiyle, Bosch Marka Condens 2000 w kombi takılması için anlaştık.

Ev tadilatı nedeniyle iki kez geleceklerini söylediler, kalorifer tesisatını döşemek için uygun zamanda şirkete haber vermemiz istendi. Biz de gerekli tadilatları tamamlayıp şirketi çağırdık, şirket çalışanları gelip evin içerisindeki tesisatı döşeyerek gittiler, sonrasında tadilat bittiğinde kendilerine haber vermemizi ve gelip diğer bağlantıları yapacaklarını söylediler. Bizde tadilat bittikten sonra şirkete tadilatın bittiğini belirterek, gelip diğer işlemlerin yapılmasını istedik. Ancak şirket (Borgaz Müh.) 1 ay boyunca bizi oyalayarak gerekli işlemleri yapmadı. Ben defalarca telefonla şirket temsilcisini arayıp ne zaman geleceklerini sormama rağmen yarın geleceğiz ya da iki gün içerisinde yapacağız diyerek, yukarıda da belirttiğim gibi bizi oyaladılar. Temmuz ayında başlayan doğal gaz çalışması ancak 29 Ekim 2011 de tamamlandı ve biz doğal gaza kavuştuk.
Ancak Takılan Bosch marka kombi 2,5 ay sonra bir yerden su kaçırmaya başladı, sonrasında yetkili servisi (Isısan Mühendislik) aradık. Teknik servis ekibi geldi ve cihazı açtı gerekli işlemleri yaptı. Sorunun çözüldüğünü söyledi ve herhangi bir belge bırakmadan gitti. Kombi cihazı 4 gün sonra tekrar su kaçırmaya başladı, tekrar yetkili servisi aradık, ertesi gün akşam saat 7'de geldiler yine aynı işlemleri yaparak herhangi bir belge bırakmadan, eğer tekrar aynı arızayı verecek olursa bize haber verin, parça değişmesi gerekiyor diyerek gittiler. Ertesi gün cumartesi öğleden sonra cihaz yine aynı arızayı verdi. Pazartesi günü teknik servisi tekrar aradım. Çalışan bir insan olduğumu ve gelmeden önce haber vermelerini söyledim, tamam dediler gelmeden önce beni arayacaklarını söylediler. Hastanede çalıştığım için iş yerimden öğleden sonra izin alarak çıktım. Saat 1,5 gibi eve gelerek beklemeye başladım. Teknik servisi arayarak evde olduğumu belirttim, teknik servisten de tamam arkadaşlar o tarafta size geçeceklerini söylediler ve beklemeye başladım. Aradan birkaç saat geçmesine rağmen teknik servis gelmedi. Tekrar telefonla arayarak kimsenin gelmediğini söyledim. Onlarda servisin geldiğini evde kimseyi bulamadığını söylediler. Bende çalıştığımı ve önceden haber verilmesi noktasında anlaştığımızı ve niye bana haber verilmediğini ifade ederek teknik servisin gelmesini istedim, çok yoğun olduklarını ve bugün gelemeyeceklerini söylediler. Ben biraz daha ısrar edince geleceklerini ifade ettiler ve 23 ocak 2012 pazartesi saat 20.00’da lütfedip geldiler. Gelen kişi zaten parça değişmesi gerektiğini şu an yapabileceği bir şey olmadığını ifade etti. Temizleyip cihazı çalışır duruma getirdi. Ben geldiğinize dair neden belge vermediğinizi söylediğimde de, bir işlem yapılmadığını onun için belge vermediklerini söylediler. Aslında her geldiklerinde belge vermelerinin gerektiği ve belgede ne yaptıklarını, ne yapılması gerektiği konusunda yapılacak tüm işlemleri yazmaları gerektiğini sonradan öğrendim. Teknik eleman parça siparişi vereceğiz gelince de takacağız dediğinde ve ben ne kadar sürede parçanın gelip takılabileceğini sorduğumda 1-2 gün içersinde, yani en geç Perşembe gününe kadar sorunun çözüleceğini ifade ettiler. Perşembe günü aradığımda ise parçanın henüz gelmediğini, yarın (Cuma) kesin takılacağını söyledi. Cuma günü tekrar aradım cevap veren sekreter bayanın hala parça gelmedi demesi üzerine Bosch ısı sistemleri genel merkezini aradım ve sorunumun çözülmesini istedim. Yetkili kişi gerekli araştırmayı yapıp bana döneceklerini belirterek ayrıldı.Yarım saat sonra da cep telefonundan beni arayarak parça siparişinin Perşembe günü yapıldığını ve 24 saat içersinde görevlilerin gelip sorunu çözeceklerini belirttiler ben de teşekkür ederek telefondan ayrıldım. Bugün 28 Ocak 2012 cumartesi. Saat 12:30 da ısısan yetkili servisi beni arayarak parçanın geldiğini, evde iseniz görevlilerin biraz sonra gelip parçayı takacaklarını ifade ettiler. Bende evde olduğumuzu ve sorunun biran önce gelip çözülmesini istedim. Ancak aradan 3 saat geçmesine rağmen görevliler gelmedi. Bu kez eşim telefon etti ve ne zaman geleceklerini sordu ve hangi saatte geleceklerine dair bilgi istedi. Onlarda 1 saat içersinde geleceklerini söylediler. Bu sözü verdikleri saatten 2 saat geçmesine rağmen hala gelmemişlerdi. Ben evden işim nedeniyle ayrıldım. Evden çıktıktan sonra yolda servis elemanlarıyla karşılaştık, onlara sabahtan beri beklediğimizi ve evden çıktığımızı, biz arayıp çağırınca gelmelerini söyledim.

            Değerli Tüketici hakları savunucuları. Doğal gaz bağlantısı, tesisatı ve kombi taktırabilmek için İzmir Bornova BORGAZ Müh. şirketiyle 3 ay boyunca mağduriyet yaşadım. Takılan BOSCH marka Condens 2000w kombi cihazı 2,5 ay içersinde arızalandı, Bornova ISISAN YETKİLİ SERVİSİ 15 gündür mağduriyetimi gidermedi. Gelen yetkili servis elemanları kendilerini kurtarmak için belge istememe rağmen vermediler. Biz ailecek 15 gündür bu soğuk kış şartlarında ısınamıyoruz, banyo ve temizlik ihtiyaçlarımızı karşılamakta çok sıkıntı yaşıyoruz. Bu konuda birkaç yere başvuru yapmama rağmen sorunum hala çözülebilmiş değil. Ben artık ne BOSCH markası, ne Isısan yetkili servisi, ne de BORGAZ mühendisliği görmek istiyorum. Sorunumun çözümü için gerekli yerlere şikayette bulunmak, hukuksal olarak ne yapabilirim dava açabilir miyim bilemiyorum. Bu konuda bana yol gösterici olursanız ve yardımcı olursanız inanın çok memnun kalacağım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyor, çalışmalarınızda başarılar diliyorum.

Fahri DEMİRCİ

5 yorum:

  1. Servis için şikayetinizi Bosch müşteri hizmetlerine iletebilirsiniz. Bunun dışında arıza kaydı ya da herhangi bir işlem yapıldığına dair elinizde belge olmadığı için hukuki bir süreç sağlıklı yürümeyecektiz kanaatindeyiz. Geçmiş olsun diliyoruz. Size anca buradan sesinizi duyurarak yardımcı olabiliyoruz. Mutlu günler..

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle konu hakkında duyarlılığınızdan dolayı teşekkür ederiz.
    Adı geçen müşteri kendi ifadesinde belirttiği gibi tarafımızdan tesisatının yapılmasını istemiş ama evi tadilatlı olduğu için tek seferde yapıp bitirmemize imkan verilmemiştir. Temmuz döneminde bir hafta gibi olan iş bitirme süresi ekim ayında ortalama bir ayı geçmektedir. Dolayısıyla müşterinin hesap edemediği ve sabırsızlığı nedeniyle sorun yaşamıştır. Dönem itibariyle yaşanan sıkışıklığı ve yoğunluğu anlayışla karşılaması gerekirdi. Firmamız hakkında haksız ithamlarda bulunmuştur.
    Kamuoyuna saygı ile bildiririz.

    Borgaz Müh. Ltd. Şti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüketici Köşesi olarak hiç bir firma, marka, ürün ya da kişiye yönelik haksız itham ve hakaret içeren şikayet ya da yorumlara izin vermiyoruz. Yukarıdaki şikayetin başlığı yetkili servis şikayetidir. Borgaz Mühendislik ile ilgili şikayet edilen kısım sadece işin geç ya da yavaş tamamlanması ile ilgilidir. Bu gecikmenin nedeni Fahri Demirci'nin ev tadilatının devam etmesi ve sizin iş yoğunluğunuz olabilir. Ancak tüketicinin memnuniyeti ya da memnuniyetsizliği varsa bunları ifade edebilir. Biz tüketicilere şikayetlerinin çözümü hakkında yol göstermek ve seslerini duymalarına yardımcı olmak için yayın yapıyoruz. Bu konudaki ilgi ve anlayışınız için teşekkür ederiz.

      Sil
  3. Merhaba. bosch kombimiz arızalandı servis çağırdık. servis geldi inceledi 3 parçanın değişmesi gerektiğini söyledi 300 tl. tutuyor dedi bizde kabul ettik ve yapılmasını istedik.
    servis tekrar geldi ve parçaları değiştirdi. kombiyi çalıştırdı ve arıza devam ederse başka parçada var onunda değişmesi gerekiyor dedi ve o parçanında 300 tl olduğunu söyledi. Servis gittiğinden sonra arıza devam etti herhangi bir düzelme olmadı. Bunu ilk incelemede beyan etselerdi belki tamir yaptırmak istenmeyebilirdi. Ayrıca biz kiracıyız ev sahibi şimdi 600 tl. yi duyunca ve fiyatının dahada artacağını düşündüğünden dolayı yeni bir kombi almak istiyor. Bizde bu serviste takılan parçaları iade etmek istiyoruz. Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz..

    Şahin

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. bosch kombimiz arızalandı servis çağırdık. servis geldi inceledi 3 parçanın değişmesi gerektiğini söyledi 300 tl. tutuyor dedi bizde kabul ettik ve yapılmasını istedik.
    servis tekrar geldi ve parçaları değiştirdi. kombiyi çalıştırdı ve arıza devam ederse başka parçada var onunda değişmesi gerekiyor dedi ve o parçanında 300 tl olduğunu söyledi. Servis gittiğinden sonra arıza devam etti herhangi bir düzelme olmadı. Bunu ilk incelemede beyan etselerdi belki tamir yaptırmak istenmeyebilirdi. Ayrıca biz kiracıyız ev sahibi şimdi 600 tl. yi duyunca ve fiyatının dahada artacağını düşündüğünden dolayı yeni bir kombi almak istiyor. Bizde bu serviste takılan parçaları iade etmek istiyoruz. Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz..

    Şahin

    YanıtlaSil