21 Ocak 2012 Cumartesi

Honda Bora Plaza-Ankara hakkında şikayet

Aralık 2011’in son günlerinde Honda Bora Plaza’dan 2. El 28.000 km de 2009 model bir Honda Jazz aldık annemize. Satın alma işlemi sırasında uzatılmış garantiden yararlanabilmek için bakıma servise gelmemiz gerektiği ve 7 Ocak tarihine kadar serviste indirim olduğu belirtildi. 4 Ocakta  Honda Bora Plaza servisini aradım ve Serdar bey ile görüştüm. Zaten onlardan almış olduğumuz arabanın plakasını, km’sini ve modelini verdim ve 30bin bakımının ne kadar tutacağını sordum. İndirimsiz fiyatının 260 TL olacağını bunun indirimlerle 200-210 ‘a ineceği söylendi. Fiyat makul olduğundan 6 Ocak gününe randevu aldım, 3 yıllık garantiyi yakmaya değmez dedim 200 TL için



Annem Cuma günü Bora Plazaya gittiğinde, hemen servise alıyorlar arabayı ve ilk açılış 340 TL’den yapılıyor. İndirimsiz fiyat olduğunu düşünüyor annem.. Daha sonra arka fren balatalarını yenilemek için onay istiyorlar ve 140 TL olduğunu söylüyorlar. Bu arada sürekli kağıtlar imzalatılıyor ama Kadıncağız 70 yaşında onları gözlüksüz okuması mümkün değil. Sürekli olarak,  toplam ne kadar tutacak diye soruyor. Diyorlar ki; “ siz bunları imzalayın toplam daha sonra belli olacak”.. İşlemler bittikten sonra hesap çıkıyor 616 TL. Onayını verdiği sadece 140 TL’lik fren balataları. Geri kalan her şey için eminim imza almışlardır ama sözle uyarıp, sorarak ve onay alarak ilave edilen başka hiçbir şey yok. Annem itiraz ediyor, ödemem diyor, bir sürü telefon trafiği ve indirim yapacaz diyorlar sonra 30 TL civarında bir indirim yapıyorlar. Daha fazla itiraz edemeyen annem, çaresiz  kredi kartı ile yapıyor ödemeyi..
Bora Plaza’yı hemen o gün akşam aradım ve önce Serdar bey ile sonra Hüseyin bey ile görüştüm.. Derler ki yılına göre değişir bakım ücreti, ama ben yılını ve modelini söylemiştim üstelik 2000 model bi arabayı 30bin bakıma getirsem ve bunu belirtmemiş olsam onlara hak verebilirim… Neden telefonda randevu alırken doğru ve yaklaşık bir tutar belirtmediklerine bir cevap alamadım.. Annenizin bütün onay yazılarında imzası var diyorlar, doğrudur ama kadına ne imzaladığını ve toplamda ne ödeyeceği söylenmiş olsa onları asla imzalamazdı..Oldu bittiye getirmek tam da bu gibi durumlar için söylenir. 
Ankara Honda Bora Plaza’da Tezgah şu şekilde işliyor,
Bakım yaptırmak için randevu alan müşteriye olası bakım tutarının 1/3 ‘ü söyleniyor.  Ürkütmeden servise gelmesi sağlanıyor. Sonra duruma bi bakılıyor, eğer gelen müşteri yaşlı yakın gözlüğü olmadan okuyamıyor ve oldu bittiye getirilecek gibi ise, kağıtlar peş peşe imzalatılıp  3 misline varan bir fatura önüne konuyor..
Bir Honda Servisi nasıl olurda 30bin bakım fiyatını bilemez? Üstelik arabanın yaşı, modeli ve kmsi belli iken. Bu bir aldatmaca değildir de nedir? Doğru fiyatı baştan söyleseler pekala dışarıda özel bir servise gider ve bu tutarı ödemek zorunda kalmazdık.
Mağduriyetimizin giderilmesi ve aynı durumun bir başkasının başına gelmemesi  için yardımlarınızı rica ederim.

Hamide Ayilgan

4 yorum:

  1. Son durum ne :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Yaklaşık 1,5 ay Honda bora'dan civic marka otomobil aldım.Otomobilimi teslim alırken bana lastik paspas hediye ettiklerini belirten çok güzel kırmızı zarf içersin hediye kartı verildi ;bende bunu çok güzel bir jest olarak kabul ettim ve daha sonra kartdaki adresde aracımın boya korumasını yaptırdıktan sonra ellerinde bej renkde paspas olmadığını şiparişle 1 hafta sonra getirebileceklerini söylediler.daha sonra gitti
    ğimde gri renkte zemini bile doğru düzgün kaplamayan bir paspas verilmek istendi bende bunun üzerine üşenmeyip araba satış bölümünüze giderek şikayetimi dile getirdiğimde,hediye paspasın o paspaslar olduğu alıp almamamak özgür olduğumu söylemelerinin üzerine şikayetimim satış müdürüne iletilmesini rica ettim.Daha sonra şikayetimi mail olarakda yolladım.müşteri hizmetleri bana geri döndüğündede şikayetimi sözlü olarak tekrar ifade ettim ;belli bir süre sonrada satış müdürü beni aradı ve bana olayla ilgili yapmış olduğu açıklama aynen şöyle oldu bu paspaslar honda boranın hediyesi değildir bunu size satış temsilcinizin belirtmiş olması lazım eğer belirtmedi ise ben kendisine gerekli uyarıları yapacağım;araba satışı yapılanan 70 müşterimizden 3 müşterimiz bu konuyla ilgili şikayetleri dile getirdiğinden bahseden bir istatistik sunmuş olmasıda beni inanılmaz derecede saçma gelmiştir.uzun lafın kısası Honda bora gibi kurumsal bir firmada satış müdürlüğü yapan bir kişinin vermış olduğu hediyenin kalitesi hakkında bilgisi olduğu halde bunu bir jest olarak görmesini ben ve benim gibi bir çok honda müşterisine yapılmış bir saygısızlıktır. saygılarımla Burak ASLAN

    YanıtlaSil
  4. slm 1998 model honda crv aracım şuan arzalı kapının önünde arza şekli şöyle başladı yolda giderlen bir kac kere takır takır ses geldi sonra ses kesildi kapının önüne cektim ertesi gün calıştırdım vitese attım hareket etmedi arac biraz durduktan sonra hareket etti tekrar kapının önüne cektim 3 gün sonra tekrar calıştırdım busefer hic harekt etmedi ileri viteste hareket etmiyor geri vitese atınca 15 20 saniye sonra geri hareket ediyor viteslere rıhatlıkla giriyor ama ileri gitmiyor araba otomatik bu arada saygılar bilgisi olan varsa bana yardımcı olabilirmi

    YanıtlaSil